Se bilder. Ingen luftspalt mellan tegel och isolering vad jag kan känna med handen. Inga gluggar mellan tegelstenar heller. Tegelfasad utan anmärkning vid besiktningstillfället innan vi köpte huset.
Hus byggt 82
Hus byggt 82
Inte vad jag kan se mer än att det ser lite sådär ut, känns inte blött eller något bakom eller fuktigt. Vi har däremot en något avvikande doft just i rummet över denna ventil som vi inte vet vad den kommer ifrån men alla väggar ser likadana ut i hela huset antagligen.Jonatan79 skrev:
detta säger byggritningarna. Stämmer inte verkar det som.. ?
Värt att tillägga att bjälklaget börjar ju strax över första första tegelstenen och man kanske inte har någon luftspalt mellan golvbjälklaget och teglet?
Jag kan trycka in handen mellan isoleringen och väggen och visst det är lite luft emellan men inte mycket alls.
Värt att tillägga att bjälklaget börjar ju strax över första första tegelstenen och man kanske inte har någon luftspalt mellan golvbjälklaget och teglet?
Jag kan trycka in handen mellan isoleringen och väggen och visst det är lite luft emellan men inte mycket alls.
Redigerat:
Absolut det är på gång men frågan är om det är fel i konstruktionen? Besiktningsmannen som sagt att fasaden är utan anmärkning kan man alltid kontakta och höra med, däremot kanske det är svårt att ta något på dolt fel eller likande om det inte finns någon skada?Jonatan79 skrev:
Varför lämnar man inga vädringshål mellan stenarna? Flera kåkar i mitt område som är likadana men majoriteten av husen verkar ha dessa vädringshål. Sen vet jag heller inte hur deras väggar är uppbyggda bakom teglet vilket säkert också spelar roll.