Hej, har haft ett företag här som byggt om köket (valde fel firma tyvärr, tog ett mindre familjeföretag på rekommendation det har strulat från början till slut).

Bad dem även byta ut inventarier i badrummet när de ändå var här, och innan jag fattade att de inte är seriösa. De har bla satt upp nytt spegelskåp och flyttat badrumslampan 5 cm. Upptäckte nu att det ser ut såhär. Dvs det gamla hålet i kaklet för lampan är helt öppen, liksom de tidigare skruvhålen. Såhär kan det väl inte se ut? Gissar att det bakom spegelskåpet ser likadant ut, att de tidigare skruvhålen inte är tätade.

Kan jag täta detta själv och vad använder jag då? Vanlig våtrumssilikon? Det behöver inte vara ”vackert”, detta är så högt upp så det inte syns. Men om det är öppet såhär finns väl stor risk för fuktskador?

• Öppet hål i kakelvägg bredvid en badrumslampa där man ser röret inuti, och synliga gamla skruvhål under lampan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet hål i kakel där badrumslampa varit och synliga skruvhål efter dåligt utfört renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ska vatten/fukt leta sig in där? Silikon blir bra.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Ja, risken för vattenskador där är ju obefintlig.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur ska vatten/fukt leta sig in där? Silikon blir bra.
Jag tänker att det blir fukt i hela badrummet när man duschar...?

Nej, ofarligt!

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Tack för svar! Stressar nog upp mig i onödan nu efter allt strul.

Japp, ta ett glas rött , lite saltlakrits och njut av helgen ;)

• Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.