Hej - Har en borrhammare från Jula som jag köpte för 6-7 år sedan. Med maskinen följde några borrar, dock samtliga av ganska grov dimension. Jag skulle vilja komplettera med några smalare men de jag hittar låser inte fast, antagligen till följd av en något kortare längd på skåran (se bild, originalborren till vänster, den nya jag köpt till höger). Någon som vet vilket typ av fäste jag ska söka efter?
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Kanske har din maskin det äldre SDS-fästet, då passar inte nyare borrar av typ SDS+. Så det är nog SDS-fäste du behöver. Kolla om du kan hitta någon märkning på din masken vad som gäller.
Vad har du för artikelnummer på din borrhammare och hur ser skårorna ut på "andra" sidan?
Jag har en Meec borrhammare från 2006 med SDS+ där nya borrar (fick hem nya så sent som i förrgår) låser fast som de ska. Så det känns konstigt om din maskin som är 13-14 år nyare skulle ha något riktigt gammalt eller eget fäste
Jag har en Meec borrhammare från 2006 med SDS+ där nya borrar (fick hem nya så sent som i förrgår) låser fast som de ska. Så det känns konstigt om din maskin som är 13-14 år nyare skulle ha något riktigt gammalt eller eget fäste
Klicka här för att svara