Sotaren vill att jag byter nedersta bärläktsteget försedd med (ganska klena) glidskyddspinnar och sätter separata kraftigare glidskydd. Fråga: ska man spika (eller hellre skruva) bärläktsteget i bärläkten. Eller låta bli? När jag för 30 år sen satte upp 28 bärläktsteg skulle man spika fast dem enl bygginstruktionen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.