5 397 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Fara vid Isolering
Idag när jag skulle isolera en vägg på ett gammalt hus behövde jag ibland trycka in handen så att jag fick in isoleringen (det var för det mesta bara smpbitar) när jag gjorde det så kom jag oftast i kontakt med isoleringen som fanns där. Nu efteråt så känns det som att det sticks över allt på underarmarna försökte ha en jacka på mig men det sticks för mycket. Kan det vara skärsår från glasfibrerna eller vad fasiken kan det vsrs
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Isoleringen består av tunna vassa glastrådar. Dessa fastnar på och i huden och irriterar. Duscha kallt och skölj bort dem. Jag upplever att det kliar mer om man sköljer varmt...
Dagens isolering är i princip "klifri" i jämförelse med de som tillverkades fö 30-40 år sedan.
Dagens isolering är i princip "klifri" i jämförelse med de som tillverkades fö 30-40 år sedan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett rejält bastubad är bästa kuren som jag har upplevt det.B bomm skrev:
Man svettas ut allt bös som har fastnat i hudens porer.
Tack för svaren! Märkte att duscha var ett bra sätt för att få bort det. Gick bort efter 2 dagar
Trodde först att jag hade fått in några micro glasbitar i huden, fick panik men det var bara att ta det lugnt så gick det fint.
Trodde först att jag hade fått in några micro glasbitar i huden, fick panik men det var bara att ta det lugnt så gick det fint.
Klicka här för att svara
