Byggahus.se
T ToRy skrev:
Äh, de går aldri...
Det där är väl ändå min replik??!
 
  • Haha
  • Gilla
ToRy och 2 till
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
[bild]
TS, har du provat skrika PIVOT! till svärföräldrarna?
 
  • Gilla
  • Haha
mcax och 2 till
  • Laddar…
Har inte lästa alla inlägg i denna tråd. Men har läst dem allra nyaste så blir inte irriterad på mig om ni redan försökt med detta :)
Har ni provat att använda flera spännband för att pressa samman sängfjädrarna? Såga då till en stor skivmaterial typ OSB skiva och lägg den på sängen så att kraften fördelas jämnt över sängen. Runda av hörnen så inte väggarna skadas.
 
Inte för att jag kommer bidra till något här men som den Vänner-fantast jag är så säger jag bara

PIVOT!

(Ursäkta och jag hittar ut själv)
 
Hade samma problem. Fick såga isär sängen

Vit trappa, parkettgolv, fönster, halvtäckt madrass, träpaneler, bygg- eller renoveringsprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trämaterial, hopfällt bord, verktyg, renoveringsprojekt inomhus, halvfärdigt arbete, golvskydd, heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En säng utan lakan i ett rörigt rum med möbler och elektronik syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det helt enkelt inte utan att såga isär. Den kommer inte lämna huset igen :)

/Danjel
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Mr.fluff och 4 till
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
[bild]
R RickNess skrev:
TS, har du provat skrika PIVOT! till svärföräldrarna?
J Johan_J_90 skrev:
Inte för att jag kommer bidra till något här men som den Vänner-fantast jag är så säger jag bara

PIVOT!

(Ursäkta och jag hittar ut själv)
 
H Hhallden skrev:
Får inte upp 120/200 sängen uppför trappen, stolpen som är i vägen är bärande och går ner till golvet. Min tanke är att såga av stolpen snett för att sen skruva ihop skiten. Hitta någon fin såg bara
Vad tycker ni?
Hade samma problem med sonens säng, gick att lösa med ett par rejäla spännband runt sängen (på längden och klämde ihop madrassen så den blev smalare/mindre tjock) då fick man upp den.
 
Vi skruvade isär sängramen istället när vi inte fick upp vår 160s på övervåningen. Jag har inte läst alla svar, så möjligen någon som redan föreslagit det.
 
Jag hade samma problem i förra huset när dottern envist ville ha 120-säng. Vi pressade och kämpade (och jag är jvl envis i det läget) men fick ge oss och åka o lämna tillbaks sängeländet och byta till 2 st 80-sängar istället. Blev förstås bättre för henne till slut ändå.
Trappan liknar väldigt mycket vår tyvärr.
 
  • Ljus hall med schackrutigt golv, trappa, hyllor, krokar och väska. Inbjudande och ren inredningsstil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit trätrappa, vändning uppåt, traditionell design, väggpaneler, inomhus, hemmiljö, rena linjer, arkitektonisk detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit trappa inomhus, nedåtgående, vita väggar, panel, minimalistisk design, ren, enkel arkitektur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hhallden skrev:
Får inte upp 120/200 sängen uppför trappen, stolpen som är i vägen är bärande och går ner till golvet. Min tanke är att såga av stolpen snett för att sen skruva ihop skiten. Hitta någon fin såg bara
Vad tycker ni?
Stolpen längst ner går enkelt att skruva ut. Likaså överliggare samt alla spjälorna. Den andra stolpen är dock en del av trappan och går inte att ta loss utan att ta ner hela trappan (vilket förvisso är en bättre lösning än att såga av stolpen).

Hade det kanske hjälpt att ta bort överliggare och spjälor från den andra stolpen och uppåt? Det bör vara enkelt.
 
Stickan56
Jag köpte en 120-säng i byggsats från ett välkänt företag till min extrabostad.
När man skall flytta skruvar man bara isär och bär iväg vilket jag gjort en gång nu.
För övrigt den bästa sängen jag haft hittills. Rekommenderas.

Stickan
Ett minimalistiskt och neutralt sovrum med säng, byrå och kontorsstol, med randig tapet och stängda persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RoTe
Varför är det standard i Sverige att ha en madrass med inbyggd träram egentligen? Det är ju extremt mycket smidigare och smartare att ha mjuka delen separat från trä/hårda delen...
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Varför är det standard i Sverige att ha en madrass med inbyggd träram egentligen? Det är ju extremt mycket smidigare och smartare att ha mjuka delen separat från trä/hårda delen...
IKEA...
 
RoTe
D Dilato skrev:
IKEA...
Så vitt jag ser så säljer dom mjuka och hårda delen separat så, varför envisas svennebanan med att köpa den idiotiska jävla resårbotten?
 
Stickan56
RoTe RoTe skrev:
Varför är det standard i Sverige att ha en madrass med inbyggd träram egentligen? Det är ju extremt mycket smidigare och smartare att ha mjuka delen separat från trä/hårda delen...
Precis. Se min kommentar #56 med underdel med ribbbotten, pocketresårmadrass och bäddmadrass allt från IKEA.

Stickan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.