Godkväll!
Är ny på det här med varmvattenberedare osv och vill därför höra här om någon har något tips som kan hjälpa mig på vägen.
Märkte efter jobbet att vi inte får något varmvatten ur kranarna. Kanske värt att nämna är att det för tillfället pågår relining i vår radhuslänga och vatten samt avlopp är avstängt mellan 8-16 dagligen. Kan detta arbete ha med mitt fel att göra?
Röret märkt varmvatten som går ut ur vvb är kallt, så gissar att det redan är i vvb som problemet är. Bifogar bilder på hur anläggningen ser ut och hoppas dom kan göra någon klok.
Elementen i huset är varma, om det spelar roll.
Tips på vad jag kan försöka mig på för att lösa problemet? Tack på förhand!
Är ny på det här med varmvattenberedare osv och vill därför höra här om någon har något tips som kan hjälpa mig på vägen.
Märkte efter jobbet att vi inte får något varmvatten ur kranarna. Kanske värt att nämna är att det för tillfället pågår relining i vår radhuslänga och vatten samt avlopp är avstängt mellan 8-16 dagligen. Kan detta arbete ha med mitt fel att göra?
Röret märkt varmvatten som går ut ur vvb är kallt, så gissar att det redan är i vvb som problemet är. Bifogar bilder på hur anläggningen ser ut och hoppas dom kan göra någon klok.
Elementen i huset är varma, om det spelar roll.
Tips på vad jag kan försöka mig på för att lösa problemet? Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Svårt att säga på rak arm, men att vattnet är avstängt under dagarna har ingenting med att varmvattnet skulle ta slut, elpatronen värmer ju som vanligt! Min teori är att elpatronen kan ha givit upp helt enkelt. Men det kommer säkert kunna komma något snilleblixt inlägg av någon annan här, om inte så kan du ju ringa en elektriker för att felsöka.
Har du förresten kollat säkringarna för VVB? om de har löst ut så får du ju inget varmvatten. Är du haj på felsökning själv och har tillgång till en multimeter så kan du ju se om du har ström fram till din VVB.
Har du förresten kollat säkringarna för VVB? om de har löst ut så får du ju inget varmvatten. Är du haj på felsökning själv och har tillgång till en multimeter så kan du ju se om du har ström fram till din VVB.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ja, TS borde ha talat om vad det är för värmesystem. Det är ju väldigt stor skillnad i hur man felsöker beroende på om det är elpanna/värmepump, fjärrvärme eller vedpanna.
Men eftersom TS inte har återkommit med mer info eller frågor så utgår jag ifrån att problemet är löst.
Men eftersom TS inte har återkommit med mer info eller frågor så utgår jag ifrån att problemet är löst.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden