Godkväll!
Är ny på det här med varmvattenberedare osv och vill därför höra här om någon har något tips som kan hjälpa mig på vägen.

Märkte efter jobbet att vi inte får något varmvatten ur kranarna. Kanske värt att nämna är att det för tillfället pågår relining i vår radhuslänga och vatten samt avlopp är avstängt mellan 8-16 dagligen. Kan detta arbete ha med mitt fel att göra?

Röret märkt varmvatten som går ut ur vvb är kallt, så gissar att det redan är i vvb som problemet är. Bifogar bilder på hur anläggningen ser ut och hoppas dom kan göra någon klok.

Elementen i huset är varma, om det spelar roll.

Tips på vad jag kan försöka mig på för att lösa problemet? Tack på förhand! Bild av en varmvattenberedare, med synliga rör och expansionskärl, inomhus i skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Expansionskärl och rörledningar för värme och varmvatten, med mätare och etiketter.
Skapa konto
Värmesystem med rör och ventiler, inklusive en varmvattenberedare och en termostat.
Skapa konto
Varmvattenberedare med kopparrör och etikett som visar "varmvatten", trång installationsmiljö.
Skapa konto
Värmesystem med rör, ventiler och mätare i en pannrumsmiljö.
Skapa konto
Varmvattenberedare och anslutna rör och ventiler i en teknisk installation.
Skapa konto
Värmesystem med varmvattenberedare, expansionskärl, pump och kopparledningar.
Skapa konto

Krokben
Svårt att säga på rak arm, men att vattnet är avstängt under dagarna har ingenting med att varmvattnet skulle ta slut, elpatronen värmer ju som vanligt! Min teori är att elpatronen kan ha givit upp helt enkelt. Men det kommer säkert kunna komma något snilleblixt inlägg av någon annan här, om inte så kan du ju ringa en elektriker för att felsöka.

Har du förresten kollat säkringarna för VVB? om de har löst ut så får du ju inget varmvatten. Är du haj på felsökning själv och har tillgång till en multimeter så kan du ju se om du har ström fram till din VVB.

Krokben Krokben skrev:
Min teori är att elpatronen kan ha givit upp helt enkelt.
Är det inte fjärrvärme?

• Gilla
  • Haha
Krokben och 2 till
  • Laddar…
Krokben
useless useless skrev:
Är det inte fjärrvärme?
Jag tyckte det såg ut som en vanlig elektrisk VVB på första bilden, men jag kan ju ha fel! I så fall kan ni glömma det jag sade :D(y)

Redigerat:
Ja, TS borde ha talat om vad det är för värmesystem. Det är ju väldigt stor skillnad i hur man felsöker beroende på om det är elpanna/värmepump, fjärrvärme eller vedpanna.
Men eftersom TS inte har återkommit med mer info eller frågor så utgår jag ifrån att problemet är löst.

• Gilla
Krokben
  • Laddar…
Tack för era svar. Fjärrvärme är det, men jag lyckades lösa det imorse. Reliningkillarna hade lyckats dra ur tappvärmepumpen, så när jag lokaliserat feler var det väldigt lätt åtgärdat. Trevlig kväll!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.