har köpt ifö sign art, jag testade själv att montera den men den ville inte fästa på ena sidan dvs man kan vicka på toaletten upp&ner på ena sidan. Efter ett antal timmar med att försöka själv så hhar jag tagit en vvsfirma som skall montera upp den. nu har dom varit här tre gånger utan att kunna få fast den:(
1:a gången trodde dom spolröret var för kort.
2:a gången bytte spolröret, men eftesom dom ej fick till det så trodde dom det var fel på den dolda fästanordningen i toalettskålen.
3:e gången(igår) dom verkar ha bytt delarna men skålen är forfarande lös:(

jag har alldrig anlitat hanverkare förut, men det lustiga är att jag måste höra av mig varje gång. igår när jag kom hem så trodde jag att det var fixat, med det var det inte. inga medelande eller liknande varför det inte var fixat.

Kan det vara fel på keramikskålen? eller vad är det som är fel

Bilder

• 1382787774895.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1382787826769.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Viktig att man får hylsorna rätt på pinnbultarna så stopp skruvarna drar pottan lite mot väggen, sign art är ingen höjdare att få fast kan tilläggas med en fäst anordning som hör hemma i kalle ankas värld.

mvh

Håller med föregående...
Har det gjorts 4 försök å den inte sitter, så är väl det troligaste att det är sallad på gängorna i plast-racklet som sitter på skålen...
Eller går det att dra den stumt, utan att det släpper..?
Annars är det bara beställa ny infästning...

Tackar för alla svar:). Dom har bytt den del som man skall skruva i toaletten(övre bilden). Men den går inte fast ändå. Jag vågar heller själv justera skruvarna själv nu när dom håller på med monteringen. Men när det dröjjer 1 vecka mellan besöken så börjar det att klia i fingrarna, får vara hemma nästa gång så jag får lite info varför det inte går att fixa.

Plocka ner skålen och ta ett kort på tapparna som sitter på gängstången, jag tror att dom är lite för långt urskruvade. Träffar piggen rätt så spänns skålen in mot väggen när man drar åt den. Jag brukar använda ett litet spärrskaft, det funkar prima!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.