H Hedd@ #1 Medlem · 9 inlägg 24 mar 2023 17:15 Hedd@ Medlem 9 inlägg 24 mar 2023 17:15 #1 Hej! En fråga, hur är det med varmvattenberedare (35 liter Nibe) kan den placeras i underskåp eller behövs det att den är placerad i överskåp för fall/tryck? Gäller placering i liten sommarstuga. #fall #varmvattenberedare
Hej! En fråga, hur är det med varmvattenberedare (35 liter Nibe) kan den placeras i underskåp eller behövs det att den är placerad i överskåp för fall/tryck? Gäller placering i liten sommarstuga.
A Avemo #2 Medlem · Stockholms län · 14 639 inlägg 24 mar 2023 17:20 Avemo Medlem Stockholms län 14 639 inlägg 24 mar 2023 17:20 #2 Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp.
Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp.
D Dilato #3 Medlem · Södra Skåne · 14 320 inlägg 24 mar 2023 17:20 Dilato Medlem Södra Skåne 14 320 inlägg 24 mar 2023 17:20 #3 Den kan sitta var som helst, det är inkommande vattentryck som trycker ut varmvattnet.
H Hedd@ #4 Medlem · 9 inlägg 24 mar 2023 17:21 Hedd@ Medlem 9 inlägg 24 mar 2023 17:21 #4 A Avemo skrev: Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp. Kanon tack!
A Avemo skrev: Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp. Kanon tack!
H Hedd@ #5 Medlem · 9 inlägg 24 mar 2023 17:21 Hedd@ Medlem 9 inlägg 24 mar 2023 17:21 #5 D Dilato skrev: Den kan sitta var som helst, det är inkommande vattentryck som trycker ut varmvattnet. Toppen, tack för svar!
D Dilato skrev: Den kan sitta var som helst, det är inkommande vattentryck som trycker ut varmvattnet. Toppen, tack för svar!