Hej!

En fråga, hur är det med varmvattenberedare (35 liter Nibe) kan den placeras i underskåp eller behövs det att den är placerad i överskåp för fall/tryck? Gäller placering i liten sommarstuga.
 
Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Den kan sitta var som helst, det är inkommande vattentryck som trycker ut varmvattnet.
 
A Avemo skrev:
Det brukar behövas en anslutning till avlopp för säkerhetsventilen. Men beredaren måste inte sitta högt. Det går utmärkt att ha den i underskåp.

Kanon tack!
 
D Dilato skrev:
Den kan sitta var som helst, det är inkommande vattentryck som trycker ut varmvattnet.

Toppen, tack för svar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.