Ja, det har väl varit upplagt för dem jäklarna att ställa till det men ni vet ju hur det är 
Man väntar för länge.
Skulle ha satt igen det hålet för ett år sedan.
Om jag vill ha ut det som är där inne, vad ska jag använda? Finns det något spray? Man ser väldigt dåligt in och vet ej om dom gått längre in.
När jag väl fått ut det som är där inne, hur ska jag bäst sätta igen hålet? Antar att man kanske kan foga igen det men då behöver jag ett mothåll på baksidan eller dylikt?
Ge mig lite tips vad ni hade gjort.
Man väntar för länge.
Skulle ha satt igen det hålet för ett år sedan.
Om jag vill ha ut det som är där inne, vad ska jag använda? Finns det något spray? Man ser väldigt dåligt in och vet ej om dom gått längre in.
När jag väl fått ut det som är där inne, hur ska jag bäst sätta igen hålet? Antar att man kanske kan foga igen det men då behöver jag ett mothåll på baksidan eller dylikt?
Ge mig lite tips vad ni hade gjort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Testa att smeta på tjära. Det använder bönder för att förhindra fåglarna att göra hål på ensilagebuntarna.
Luktar ganska starkt men det luktar gott. Enligt mej iallafall.
Lukten avtar efter ett tag.
Du kanske kan sätta dit en tejp eller nått och tjära på den så är det lätt att få bort.
Tror att tjära finns på spray. Har aldrig testat det. Bara använt burk/dunk varianten.
Funkar kanske på mössen också.
Vet inte om det är lukten eller om det är att dom blir kladdiga om fötterna.
Luktar ganska starkt men det luktar gott. Enligt mej iallafall.
Lukten avtar efter ett tag.
Du kanske kan sätta dit en tejp eller nått och tjära på den så är det lätt att få bort.
Tror att tjära finns på spray. Har aldrig testat det. Bara använt burk/dunk varianten.
Funkar kanske på mössen också.
Vet inte om det är lukten eller om det är att dom blir kladdiga om fötterna.
Frågan är bara hur jag får ut dem i det fria, om det nu är fåglar eller möss. Ett fågelbo kan jag ju göra lite åt men möss blir lite värre. Sätter man igen det så är väl risken att dom är kvar där inne och ev. Dörr med likt och ohyra till följd. Hur funkar det med Anticimex i ett sådan här fall.
Tvivlar på,att fåglar bygger bo vid denna tiden på året, om det är fåglar har de snarare varit på jakt efter mat....
Om det är möss brukar de lämna små "visitkort" efter sig, antingen bland isoleringen eller inne i hålet...
Om det är möss brukar de lämna små "visitkort" efter sig, antingen bland isoleringen eller inne i hålet...
Klicka här för att svara