Byggahus.se
Håller på att sala ett fönster i källarplan där väggarna består av putsad hålsten. Men hur ska jag fästa salningen?
 
  • Nyinstallerad träsalning runt ett källarfönster med putsad vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett ej färdigställt fönstersal vid en putsad vägg i källarplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
K Kris1 skrev:
Håller på att sala ett fönster i källarplan där väggarna består av putsad hålsten. Men hur ska jag fästa salningen?
Jag brukar borra 8mm hål i ryggen på smygen så att 30mm återstår av materialets djup sedan använder jag spånskruv 4.2x55mm som man skruvar fast det in i karmen med..
 
R Rejäl skrev:
Jag brukar borra 8mm hål i ryggen på smygen så att 30mm återstår av materialets djup sedan använder jag spånskruv 4.2x55mm som man skruvar fast det in i karmen med..
Hänger inte helt med.
Borra i träramen (salningen)? Den är ca 70mm djup, så borra 40mm djup? Sen skruva i vad?
 
R
K Kris1 skrev:
Hänger inte helt med.
Borra i träramen (salningen)? Den är ca 70mm djup, så borra 40mm djup? Sen skruva i vad?
Du sätter i skruven i det borrade hålet och skruvar fast salningen in i fönsterkarmen..
 
R Rejäl skrev:
Du sätter i skruven i det borrade hålet och skruvar fast salningen in i fönsterkarmen..
Ah så jag borrar från rummethållet, som denna bild?
Person som håller en borr riktad mot en vägg vid fönsterkarmen, redo att borra ett hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
R
K Kris1 skrev:
Ah så jag borrar från rummethållet, som denna bild?
[bild]
Yes korrekt 👍
 
  • Gilla
Kris1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.