Byggahus.se
Hej

Jag har gnuggat bort färg med en borttagningsservett på ett nylagt och nybehandlat trägolv. Sedan märker jag att det är färgförändringar från det tidigare behandlade golvet och där jag gnuggat. Förmodligen har jag tagit bort den hårdvaxolja som lagts på golvet. Eftersom golvet är helt nybehandlat kommer jag inte slipa det igen och lägga på en ny olja. Finns det några bra tips på vad man kan göra istället? Några produkter som man kan använda?
Trägolv möter kakel vid tröskel; en torkad spillning, otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh
Axel
 
Düsseldorff
Jag antar att du har provat att lägga ny hårdvaxolja på fläckarna?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag antar att du har provat att lägga ny hårdvaxolja på fläckarna?
Nej har inte gjort något ännu. Finns det inte risk att det blir andra nyanser då?

Isf hur mycket hårdvaxolja ska jag applicera då? Mikroskopiskt med tops eller lite pensel?

Har inte någon koll alls på detta område så tacksam för all hjälp!
 
Düsseldorff
Jag skulle testa om jag var du. Men om du är väldigt mån om att det ska bli perfekt är det kanske läga att snacka med golvläggaren? Eller maila tillverkaren av hårdvaxoljan och fråga vad du ska göra.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag skulle testa om jag var du. Men om du är väldigt mån om att det ska bli perfekt är det kanske läga att snacka med golvläggaren? Eller maila tillverkaren av hårdvaxoljan och fråga vad du ska göra.
Stort tack för hjälpen! Kollar med hantverkaren och leverantören så får vi se. Det behöver inte blir perfekt men det vore bra att få lite mörkare nyans på de fläckarna.

Om jag tester själv är det oerhört liten mängd jag ska applicera då?
 
Düsseldorff
Ja testa med en väldigt liten mängd och följ instruktionerna på förpackningen vad gäller att ta bort överflöd etc.
 
  • Gilla
Axeslow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.