35 474 läst ·
6 svar
35k läst
6 svar
Extra bred bänkskiva?
Hej!
Håller på och bygger ett kök i all hast.
Jag letar efter en bänkskiva i massiv ek som är minst L250 B105 H(ca)4 cm
De bredaste bänkskivorna som jag hittar har bara bredden 90 cm...?
Letat på fridells, byggolle bauhouse men förgäves...
Ikea kan få fram en tillräckligt bred men det skulle ta 6-7 v
Någon som har lite tips hur man kan få tag i en snabbt?
Tack på förhand!
// Linus
Håller på och bygger ett kök i all hast.
Jag letar efter en bänkskiva i massiv ek som är minst L250 B105 H(ca)4 cm
De bredaste bänkskivorna som jag hittar har bara bredden 90 cm...?
Letat på fridells, byggolle bauhouse men förgäves...
Ikea kan få fram en tillräckligt bred men det skulle ta 6-7 v
Någon som har lite tips hur man kan få tag i en snabbt?
Tack på förhand!
// Linus
Sök upp ett snickeri, vet att det finns ett specialsnickeri i Arninge som kan ha stora skivor. Kommer dock inte ihåg vad snickeriet heter. Kolla med Fanérkompaniet om de kan hjälpa dig, vet inte om de har men det är värt ett tfn-samtal.
Hej!
Hade lite samma problem men till en köksö där jag ville ha en 120 cm bred skiva som i princip var ca 125 cm lång.
Kollade med IKEA och man kunde specialbeställa en sådan men jag tyckte priset blev lite för saftigt. Istället köpte jag 2 st 60 cm skivor med längden 125 cm som jag körde till ett lokalt snickeri som limmade ihop dessa två resultatet blev kanon man kan inte se skarven. Du kan säkert göra på samma sätt och be snickeriet kapa ner den ihoplimmade skivan till din bredd. Jag tjänade 5000:- på att göra på detta sätt och det kan det vara värt tror snickaren bara tog 200:- för jobbet mkt prisvärt.
Lycka till!
Hade lite samma problem men till en köksö där jag ville ha en 120 cm bred skiva som i princip var ca 125 cm lång.
Kollade med IKEA och man kunde specialbeställa en sådan men jag tyckte priset blev lite för saftigt. Istället köpte jag 2 st 60 cm skivor med längden 125 cm som jag körde till ett lokalt snickeri som limmade ihop dessa två resultatet blev kanon man kan inte se skarven. Du kan säkert göra på samma sätt och be snickeriet kapa ner den ihoplimmade skivan till din bredd. Jag tjänade 5000:- på att göra på detta sätt och det kan det vara värt tror snickaren bara tog 200:- för jobbet mkt prisvärt.
Lycka till!
Köp 2 st 60, åk till ett snickeri. Dom limmar ihop den åt dig med kort varsel.
(Om jag bara har skivorna skulle jag kunna ordna det åt dig idag.)
(Om jag bara har skivorna skulle jag kunna ordna det åt dig idag.)
Klicka här för att svara