Hej,
Jag skall försöka montera ett glastak (typ Canopy System) över entredören. Konstruktionen kräver fyra infästningar i fasaden. Hål 10mm, bulten är 8mm.
Huset är byggt i vanlig röd hel tegel.
Jag behöver veta om expanderbulten skall monteras i tegel eller i fogen.
Vilken del är starkast ur hållfastighets synpunkt?
Tack på förhand.
 
I teglet är jag hyffsat säker på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.