En hjärtkirurg har ju precis rätt utbildning för den uppgiften du nämner, men en civing-utbildning ger inte det du behöver för att lösa Sveriges elförsörjning. Om Youtubern eller politikern är civing i maskinteknik, men har jobbat några decennier på Svenska Kraftnät med rätt frågor så väljer jag denna framför en elektroteknikingenjör som inte arbetat med frågan.O skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Jag har tittat på det mesta i videon, och jag måste säga att det ser ganska snyggt ut... svarva, gjuta epoxi mm. Det måste vara så att den där generatorn matas av en sladd vi inte ser. Nån idé vart den kommer in? Det kanske oxå är så att generatorn bytts ut mellan klippen mot en elmotor. Så jag är lite intresserad av hur dom fuskat ihop det. För det är ju ganska snyggt...
Hm, ett tips kanske att de bytt ut generatorn mot en elmotor, matar den via en dold sladd, och sedan fejkstartar den med skruvdragaren,,, så kanske det är...
Hm, ett tips kanske att de bytt ut generatorn mot en elmotor, matar den via en dold sladd, och sedan fejkstartar den med skruvdragaren,,, så kanske det är...
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Det är väl egentligen som vilket magitrick som helst, men i detta fallet med fördelen att man kan klippa videon lätt så det man ser ut att bygga kan vara någopt helt annat.L Lars_P2006 skrev:Jag har tittat på det mesta i videon, och jag måste säga att det ser ganska snyggt ut... svarva, gjuta epoxi mm. Det måste vara så att den där generatorn matas av en sladd vi inte ser. Nån idé vart den kommer in? Det kanske oxå är så att generatorn bytts ut mellan klippen mot en elmotor. Så jag är lite intresserad av hur dom fuskat ihop det. För det är ju ganska snyggt...
Tex kan man ju ha en liten elmotor med batteri en av de stora "klumparna" och sen via fjärrkontroll, touch eller dold knapp starta den i synk med att man "drar igång den"
Klicka här för att svara