Hej,

Jag har varit hos en Kaminexperten butik och tittat på en Eurofire 2013. Jag fick ett mycket seriöst intryck av säljaren som också själv var montören på firman.

Finns det någon som har erfarenhet av Eurofires kaminer? Hur är kvaliteten på dessa jämfört med till exempel Contura?

Mvh,
Mattias
 
Bumpar lite.... Ingen som har erfarenheter av Eurofires braskaminer?
 
Vi köpte en begagnad, oanvänd Eurofire 2080-84 med granit inför förra vintern. Nu hade vi visserligen en plåtkamin från 1976 så jämförelsen haltar litegrann, men vi är väldigt nöjda med den. Håller värmen 5-6 timmar efter eldning. Hade vi köpt en med täljsten hade det såklart varit bättre, men man får ibland "rätta mun efter magsäcken".
 
Bumpar upp denna tråd, då jag funderar på att handla ifrån dem.

Har läst lite besvikna utlåtanden här på forumet, men det är mest från typ 2007 osv.
Nån som gjort affärer med dem senare?

Gäller alltså Eurofire AB / Energikassetten AB / Efb Brasvärme AB

Känns ju alltid lite sådär när det förekommer en massa företagsnamn & alla inte går att hitta på AllaBolag.se
 
Hej
Hur gick det?
Blev det någon spiskasett?
Mvh Markus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.