3 891 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Eurofire, synpunkter
Hej,
Jag har varit hos en Kaminexperten butik och tittat på en Eurofire 2013. Jag fick ett mycket seriöst intryck av säljaren som också själv var montören på firman.
Finns det någon som har erfarenhet av Eurofires kaminer? Hur är kvaliteten på dessa jämfört med till exempel Contura?
Mvh,
Mattias
Jag har varit hos en Kaminexperten butik och tittat på en Eurofire 2013. Jag fick ett mycket seriöst intryck av säljaren som också själv var montören på firman.
Finns det någon som har erfarenhet av Eurofires kaminer? Hur är kvaliteten på dessa jämfört med till exempel Contura?
Mvh,
Mattias
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Vi köpte en begagnad, oanvänd Eurofire 2080-84 med granit inför förra vintern. Nu hade vi visserligen en plåtkamin från 1976 så jämförelsen haltar litegrann, men vi är väldigt nöjda med den. Håller värmen 5-6 timmar efter eldning. Hade vi köpt en med täljsten hade det såklart varit bättre, men man får ibland "rätta mun efter magsäcken".
Bumpar upp denna tråd, då jag funderar på att handla ifrån dem.
Har läst lite besvikna utlåtanden här på forumet, men det är mest från typ 2007 osv.
Nån som gjort affärer med dem senare?
Gäller alltså Eurofire AB / Energikassetten AB / Efb Brasvärme AB
Känns ju alltid lite sådär när det förekommer en massa företagsnamn & alla inte går att hitta på AllaBolag.se
Har läst lite besvikna utlåtanden här på forumet, men det är mest från typ 2007 osv.
Nån som gjort affärer med dem senare?
Gäller alltså Eurofire AB / Energikassetten AB / Efb Brasvärme AB
Känns ju alltid lite sådär när det förekommer en massa företagsnamn & alla inte går att hitta på AllaBolag.se
Klicka här för att svara