276 811 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
I dagsläget har jag inte något typ av system för att sortera skruvar m.m så egentligen kvittar det för mig vad man skaffar men essboxen såg intressant ut fast andra system kanske är bättre och mer flexibla som tanos och racco. Ska gå och kolla om den finns på någon affär i närheten så man får klämma och känna på den.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Jag kommer nog köpa mig en essbox då jag har bra kontakter på beijer sen jag jobbade där 
Har en enda systainer, en metabox.. vill ha fler men deras skruvdragare passade dåligt i min hand
Har en enda systainer, en metabox.. vill ha fler men deras skruvdragare passade dåligt i min hand
Idéen med små boxar med lock innuti väskan är helt rätt, men jag vänder mig emot att väskan i sig inte går att stacka eller passar ihop med något befintligt system. Tittar man på hemsidan, så ser det ut som att de tänkt att man ska ha en klumpig kopia av en sysport för att ha sina väskor i.
För hemmapulare som behöver en enda väska och som inte redan har garaget fullt af Festool kan det här vara ett alternativ. Jag har en gammal plåtlåda från Essve och jag gillar att ha all skruv sammlad, men jag svär över att jag inte kan sätta ihop den med mina systainers, så vilken dag som helst kommer jag att flytta alltihop till en sys-1 box.
För att hoppa på OT-spåret om sortainers: Jag har en, och jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska använda den till. (Fick med den när jag köpte lite prylar på Tradera.) Vad har ni i era sortainers?
För hemmapulare som behöver en enda väska och som inte redan har garaget fullt af Festool kan det här vara ett alternativ. Jag har en gammal plåtlåda från Essve och jag gillar att ha all skruv sammlad, men jag svär över att jag inte kan sätta ihop den med mina systainers, så vilken dag som helst kommer jag att flytta alltihop till en sys-1 box.
För att hoppa på OT-spåret om sortainers: Jag har en, och jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska använda den till. (Fick med den när jag köpte lite prylar på Tradera.) Vad har ni i era sortainers?
Använder sortainers så lite som möjligt, de är rätt kass, speciellt i förhållande till priset. Hade tidigare ett antal, men har sålt de flesta. Har idag en till sticksågen, en till supercut och en till dremel. Samtliga av varianten med den stora utdragslådan där nere.agehall skrev:Idéen med små boxar med lock innuti väskan är helt rätt, men jag vänder mig emot att väskan i sig inte går att stacka eller passar ihop med något befintligt system. Tittar man på hemsidan, så ser det ut som att de tänkt att man ska ha en klumpig kopia av en sysport för att ha sina väskor i.
Sortainters har en del fördelar; de är robusta och de passar med övriga tanos-systemet.
Nackdelarna överväger dock. Den absolut största nackdelen är att det är mycket svårt att ha saker i lådorna, speciellt lite lösa saker som skruv, multimastersågblad, trekantsslippapper eller sticksågsblad - alldeles för ofta så går asken inte att dra ut. Det tar inte lång tid att bli helt vansinnig på detta. För övrigt är systainern dyr i förhållande till vad man får, hakarna för att fästa andra systainers med kräver att man tittar noga att de sitter exakt som de ska, annars kan de släppa. De sistnämnda nackdelarna hade jag dock kunnat leva med, det är den första som stör mig.
Tanos har också sortainers där man kan lagra raacos lådor, vilket jag tror är det bästa av två världar. Raacous utmärkta lådor/askar och Tanos kraftiga låda, som passar andra systainers. Dock dyr.
Jag har tanos raaco modell och jag har sys 1 m färgade lådor och jag måste säga att tanos/raaco är det mest optimala för mig , den är dyr och man skulle kunna köpa lösa små lådor
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Fler som testat nu när den funnits ett tag?
Beijer vill ha 600 plus moms vilken jag anser är svindyrt, men är det bra så kanske man slår till
Beijer vill ha 600 plus moms vilken jag anser är svindyrt, men är det bra så kanske man slår till
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Har en sedan en dryg månad, köpte 2 paket trallskruv då, och fick med den, med motiveringen från säljaren:-Tja du lär väl handla mer skruv under sommarn 
(de körde en drive då när man fick med Essboxen om man handlade 8förp skruv).
600:- + moms låter som ett överpris, minns inte va ord pris är här.
Det lilla jag har hunnit använda den funkar den bra, allt hålls på plats, känns rejäl.
Essboxen är för tillfället halvfull.
Tanken finns att skaffa en till på sikt, en för 'inomhus' och en för 'utomhus'.
(de körde en drive då när man fick med Essboxen om man handlade 8förp skruv).
600:- + moms låter som ett överpris, minns inte va ord pris är här.
Det lilla jag har hunnit använda den funkar den bra, allt hålls på plats, känns rejäl.
Essboxen är för tillfället halvfull.
Tanken finns att skaffa en till på sikt, en för 'inomhus' och en för 'utomhus'.
189+moms har jag betalat för de 4 jag handlat - Dock så alltid med ett par lådor skruv på samma order.
Dom sväljer en del hel klart...
Se till att få med en del tomma burkar om du skall handla, det finns alltid annan skruv på hyllan men vill ha ned i samma väska. Mitt berg bara växer...
Dom sväljer en del hel klart...
Se till att få med en del tomma burkar om du skall handla, det finns alltid annan skruv på hyllan men vill ha ned i samma väska. Mitt berg bara växer...
Var köpte du dina skruvar & lådan?slacker skrev:
Min lokala skojare ville ha 600 för lådan trots att jag under hela sommaren köpt en massa Essbox skruvar.