Byggahus.se

Erfarenhet av GOP skyroof?

966 läst  8 svar

1. K
    Medlem Nivå 1
    Halloj! Finns det någon på forumet som har byggt altantak med GOP skyroof ( en plan takplastskiva av akryl)?Funderar på att montera ett sådan över altanen istället för kanalplast, då jag vill att taket ska synas så lite som möjligt. Det är vad jag förstår en ganska ny produkt (våren -18) och kostar en del jmf med kanalplast, så om det är någon som har erfarenhet av produkten tar jag gärna del av era synpunkter och upplevelser (negativa/positiva).

2. Monica_E1
    Medlem Nivå 1
    Köpte du ett sånt? Nöjd? Såg precis en annons och det ser ju bra ut.

3. K
    Medlem Nivå 1
    Jo, det blev ett skyroof. Det blev snyggt, luftigt och stilrent. Samlas en del pollen mm på taket, men det spolas bort vid regn. Får väl se hur det ser ut när det legat ett tag

• Laddar…
  4. Peter2400
    Medlem · Nivå 19
    Vad kostar det jämfört med glas?

5. T
    Medlem Nivå 1
    Funderar också på ett sådant tak.
    Är lite orolig att det kan bli för varmt när man vistas under taket.
    Kan du dela med dig av din erfarenhet ?

6. K
    Medlem Nivå 1
    Jo, visst blir det varmare än utan tak, speciellt när solen gassar. Spände i juli ett skuggande tyg över matplatsen och lät andra halvan av altanen bada i sol (sydöstläge) dagtid. Fick vattna krukväxterna som stod där i princip varje dag. Uppskattar taket massor nu när temperaturen fallit och det regnar var och varannan dag. Sitter ute och myser och funderar på att köpa en terrassvärmare för att ytterligare förlänga utesäsongen (bor i Norrland).

7. T
    Medlem Nivå 1
    Tack för infon !
    Har också tänkt att spänna upp en segelduk under sommaren.
    Märkte du ifall tyget minskade värmen eller har utrymmet under taket redan värmts upp ?

8. G
    Medlem Nivå 1
    Offert på 28kvadrat var 34tkr skorpor plattor inkl Lister för montering.
    Glas (8mm härdat) kostar ca 25tkr + kanske 5-8tkr för lister och montering så glas är nog billigare...

9. G
    Medlem Nivå 1
    Fast glaset är tyngre o tål mindre böjning så med bärande stomme inräknat blir nog glaset ändå dyrare.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka