Byggahus.se
Hej,
Är det någon som har köpt kök från Epoq. Ska renovera köket och Epoq verkar ha bra priser på sina kök. Har ungefär samma koncept som Ikea.
 
Finns en tråd om Epoq (med bilder). Pröva göra en sökning...

// WM
 
Jag tittade för ganska länge sedan på deras utställning hos rusta i Barkarby. Finishen på snickerierna var tveksam. Om man tittade noga så var det flisor ur vid sågade ytor i spegelramarna (om du förstår vad jag menar). Sedan har jag varit där senare, då såg det bättre ut. Verkar som de bytt ut de sämsta delarna.

Frågan är ju givetvis vilken av kvaliteterna man kan förvänta sig att få levererat?
 
Tror personligen inte att kvalitén skiljer sig mycket från Ikea eller Kvik. Dom Epoq jag har tittat på har samma finisch som tex Kvik.
 
Om det är dem som finns på Rusta så skulle i alla fall inte jag satsa på dem! Kikade lite häromdagen, av ren nyfikenhet, men blev inte imponerad... Bland annat hade en lucka en rejäl miss i betsningen vid spegeln. Och det i ett visningskök! Att sedan skarvarna mellan bänkskivorna i visningsköket var under all kritik hjälper ju inte upp intrycket, även om det inte direkt har med kvalitén på deras kök att göra.

Sedan har jag dålig erfarenhet av kundservicen på Rusta, liksom kvalitén på andra grejer därifrån, så jag skippar deras kök, helt klart!
 
Jag var först på Epoqs utställning i Bromma och sedan så tittade jag även på Epoq på Rusta. Det skiljer sig väldigt mycket i kvalite på utställningarna. Jag rekomenderar inte att ni tittar på Rusta eftersom att det verkar som att de slängt ihop köken.
 
Ella skrev:
Om det är dem som finns på Rusta så skulle i alla fall inte jag satsa på dem! Kikade lite häromdagen, av ren nyfikenhet, men blev inte imponerad... Bland annat hade en lucka en rejäl miss i betsningen vid spegeln. Och det i ett visningskök! Att sedan skarvarna mellan bänkskivorna i visningsköket var under all kritik hjälper ju inte upp intrycket, även om det inte direkt har med kvalitén på deras kök att göra.

Sedan har jag dålig erfarenhet av kundservicen på Rusta, liksom kvalitén på andra grejer därifrån, så jag skippar deras kök, helt klart!
Det är en vanlig missuppfattning att det är Rusta som säljer Epoq kök, det är dock fel. Epoq har utställningskök på Rusta men försäljning sköts direkt av Epoq.

Jag har tittat på två olika Rustabutiker och även besökt deras utställning i Stockholm. Jag var samtidigt och besökte Ikea för att se på deras kök. Ikea har högre detaljfinish men Epoq:s kök kändes mer gedigna. T ex så har deras kök "Shaker ek", som finns på Rusta, betydligt bredare ramar än Ikeas motsvarighet. Stommarna är inte vita utan björkmönstrade. Man kan dessutom få täcksidor i massiv ek och dom har fina låd-expansioner från Blum men det har också Ikea.

Det slutade med att jag beställde ett Epoq kök till slut, det bör komma när som helst! Skulle det vara/bli fel på någon detalj så har Epoq 10 år garanti på det mesta som ingår i köket.
 
Det är en vanlig missuppfattning att det är Rusta som säljer Epoq kök, det är dock fel. Epoq har utställningskök på Rusta men försäljning sköts direkt av Epoq.
Jaha. I så fall kan man ju inte skylla på Rusta för det taskiga visningsköket jag såg ;)
 
Jag har nu bestämt mig för att köpa ett kök från Epoq. Väntar på att få offerten hemskickade till mig. Jag var på Epoq i Bromma på konsultation och jag måste säga att jag tyckte att de var riktigt duktiga. Det ska bli intressant och se vad köket går på.
 
Vi känner en familj (goda vänner) som köpte epoq klök från en lokal snickare.
Det köket ser kanonsnyggt ut. Gediget och bra genomtänkt i alla detaljer och i funktion. Vad jag förstår så beror nog slutresultatet på montören betrf Epoq kök.
 
En fråga till dom som har köpt Epoq, deras massiva bänkskivor kostar 750 kr/m (tillkommer kostnad för kapning), 4 cm tjocka.

Ex Acacia (Samma pris för Ek, Bok):

http://www.epoq.se/2_products/3/1/12.html

Av det man har kollat runt så är det riktigt billigt. Någon här som har köpt antingen Acacia eller Ek och har någon åsikt om kvalitet osv ?
 
Nu har jag beställt mitt kök från Epoq! Leverans vecka 41. Nu är det bara till att börja riva det andra och förbereda ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.