Hallå

Har ett litet problem, håller på och plockar bort elementen i ett par rum för att ersätta med golvvärme.
prova först att plugga de fyra elementen som jag tog bort, men då själva elementskopplingen har en strypning för att vattnet ska gå ut i elementen så blev det helt enkelt för dålig cirkulation i hela systemet och bergvärmepumpen börjar larma för hög värmebärardelta.

Nu har jag införskaffat lite kopplingar för slang för att göra en bypass-lösning.
mitt problem är att två utav kopplingarna har "utgången" uppåt och skulle då innebära
att vi får en liten bygel upp genom golvet. Vilket jag helt enkelt inte vill ha :)

frågan blir, kan jag ta bort hela "elementsutaget" och borra upp det, och sedan behålla pluggen i den.
eller ska jag försöka vrida uttaget så de hamnar i ett läge där jag kan göra en bypass-lösning ?

bifogar Bild

elementsuttag.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


tack på förhand

/RF
 
Ta bort "uppgångarna" och ersätt dom med en rak rörbit
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.