mats_o skrev:
beroende på vad du har för datorgrejor så kan det vara lönt och se om du kan köra processorn på lägre spänning. Det sänker inte prestanda utan bara förbrukningen
Bra inlägg :)

För egen del så har jag koll på hur det funkar med spänningar å stabilitet på grejerna då jag tidigare i mitt liv har överklockat CPU med vatten kylning, Volt moddar, kylningar på stabbarna runt CPU inkusive nord, sydbryggor, H**l Ya, jag hade såvitt jag har hittat på nätet den snabbaste CPU:n av den sorten :)

Men för er alla andra som inte har pysslat med det här under en längre tid så kan det vara bra att veta att det som "mats_o" säger är helt sant, många gånger kan man sänka spänningen till flera delar av datorn utan att förlora prestanda.

Jag ska koppla min till 400 volt och se om den blir snabbare.
(jag kan det här med el och elektronik)

Protte

prototypen skrev:
Jag ska koppla min till 400 volt och se om den blir snabbare.
(jag kan det här med el och elektronik)

Protte
Javisst blir den snabbare, på att brinna upp. (med förbehåll att vissa switchade nätaggregat kanske klarar 400V)

Förutom det så tror jag inte att varken det här eller prototypens inlägg tillför särskilt mycket till diskussionen :confused:

Majgårdarna
Det är nog svårt att komma mycket lägre än 3500 kWh.I alla fall om man är en barnfamilj och tvättar/diskar mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.