Hej!

Är frågan lämpligare i en annan del av forumet så flytta gärna.

Jag skall göra om en del i ett hus till hotellrum. Då skall det klara dagens energikrav låter det som på bygglovshandläggaren. Är det så? Nästa fråga är då hur förbrukningen skall räknas. Lokalen har golv, tak och fyra väggar. Varav bara två ytor angränsar mot uteluft, de andra angränsar mot lägenheter. Därav kommer ju värmeflödet enbart ske mot de två ytorna mot uteluften. Jag tycker det är rimligt att bara räkna dessa två ytor. Vad tror ni?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.