Hej!
Jag har många eluttag i mitt hus som sitter ganska lösa. jag har redan försökta att skruva åt klorna och det blev bättre en stund med sedan är de lösa igen. Någon som har några bra tips. Har många eluttag som är "lösa".
Jag har många eluttag i mitt hus som sitter ganska lösa. jag har redan försökta att skruva åt klorna och det blev bättre en stund med sedan är de lösa igen. Någon som har några bra tips. Har många eluttag som är "lösa".
Hej!
Är säker på att mina också har hål i hörnen har själv varit inne på att använda dem. Men det blir lite "tajt" tror jag för jag har gipsväggar och ingen OSB bakom.... Vilket gör det svårt att få plats med en molly eller liknande..
Är säker på att mina också har hål i hörnen har själv varit inne på att använda dem. Men det blir lite "tajt" tror jag för jag har gipsväggar och ingen OSB bakom.... Vilket gör det svårt att få plats med en molly eller liknande..
Ja uttagen är hyfsat moderna. De är max 20 år.... har nog sett problemet på iaf ett av uttagen. Det glappar 5-6mm från adapterdosan till väggen. Misstänker att man kan sätta en ring eller något för att bygga upp detta och det borde avhjälpa problemet åtminstone på detta uttag..
Sen kanske det går att sätta små Molly i överkant.
Sen kanske det går att sätta små Molly i överkant.
Produkter som diskuteras: "skivskruvar"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Bästa svaret
Glappar det så mycket i själva dosan? Det låter helt fel.
Det är den lilla skruven som du pekar på som du ska använda för att fästa uttaget, inte klorna. Om dosan sitter löst är det dock svårt att få bra utan att riva väggen.
På bilden är det dock ett fyrvägsuttag, detta kan behöva fästas i själva väggen snarare än dosan.
Det är den lilla skruven som du pekar på som du ska använda för att fästa uttaget, inte klorna. Om dosan sitter löst är det dock svårt att få bra utan att riva väggen.
På bilden är det dock ett fyrvägsuttag, detta kan behöva fästas i själva väggen snarare än dosan.
E etompau skrev:
G Guson skrev:
Japp det stämmer. Har många uttag i huset som är 4 och sitter löst. Jag får försöka hitta på något och få fast det i gipsväggen.tommib skrev:
Glappar det så mycket i själva dosan? Det låter helt fel.
Det är den lilla skruven som du pekar på som du ska använda för att fästa uttaget, inte klorna. Om dosan sitter löst är det dock svårt att få bra utan att riva väggen.
På bilden är det dock ett fyrvägsuttag, detta kan behöva fästas i själva väggen snarare än dosan.
Tack för hjälpen.
Uppdatering.
Det fick bli en lösning med så små Molly som jag kunde hitta. Lyckades sätta 3 i detta uttag och nu jävlar sitter det! Nu är det bara resten kvar. Hoppas att kunna lösa det på samma sätt.
Tack för hjälpen!
Det fick bli en lösning med så små Molly som jag kunde hitta. Lyckades sätta 3 i detta uttag och nu jävlar sitter det! Nu är det bara resten kvar. Hoppas att kunna lösa det på samma sätt.
Tack för hjälpen!
Helt vanliga små plugg brukar funka utmärkt. Fattar inte att molly ska vara så populärt.
Då har man gjort något fel. Vanliga gula eller röda thorsman med vanlig kullrig skalle sitter bra i gips om man inte gör hålet för stort. Sitter det inte så är det för lite gips till kanten eller så sliter man ur kontakterna ur uttaget.





