Hej,

Jag installerar ett vägguttag från Beco nu. Har aldrig använt Becos elkontakter tidigare.
Jag bifogar en bild här där jag monterat på fasen. Varför jag visar er är för att jag tycker fästningen av kaplarna känns osäkra. Ett nytt modernt vägguttag men jag tycker ändå de känns otrygga. Ett jävla krångel att få fast kablarna emellan skruvarna.

Kablarna sitter åt hårt nu, men vill gärna veta om någon annan har erfarenhet av Beco vägguttag??
Vad tycker ni?

Mvh
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har använt lite stickproppar från beco. Billiga, men måttligt bra.

Det är just sådana här detaljer som skiljer dyra och billiga eluttag,

Mikael_L
Det där ser precis ut som uttag såg ut på 60 och 70-talet ifrån de flesta bra märken.

Lades utvecklingsavdelningen på BECO ner 1976, tro? :rolleyes:

• Gilla
nisse123
  • Laddar…
Typiskt en produkt där man för att förbilliga kör med samma maskiner som på 60- 70 talet. Jag skulle aldrig rekommendera den ålderdomliga produkten till någon för det är en mycket stor skillnad mot ett modernt uttag.

Fast jag tycker inte den sladden sitter där den borde göra? Ska man inte sticka den rakt in "åt vänster" istället för att sticka den snett "uppåt"? Tycker mekanismen ser ut som de flesta budgetuttag, den borde kunna vara pålitlig...

Jonas L 84,

Om du ser den vita plastdelen vid båda sidorna av fas och nolla så går det tyvärr inte att montera den rakt in åt vänster. Jag håller med dig annars. Tycker det är lustigt. Antingen snett upp eller snett ner får jag montera den.

I fortsättningen blir det inga BECA produkter för min del.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.