Varför inte behålla originalströmbrytarna? :) De gamla är så mycket snyggare än dagens.

Jag tycker att man kan förnya invändigt men behålla utvändigt.

Men jag förstår dock om man vill byta eluttag, de gamla är inte speciellt petsäkra och de som man måste "dra" in kontakten är skitjobbiga.

Men, ja det är jag det!

Men om det har bytts ut på måfå genom tiderna, då, ja förstår jag att man vill ha det enhetligt... Och om man ska ha nymodigheter som dimmers.. hmmm. Jag är väl gammalmodig jag, trots min "ringa" ålder på 29 år!

Lyckan vore stor om man börjar göra nyversioner av 50-60-uttag/brytare! Runda, platta men små små knappar. Gärna med tapetskydd till och med! Renova är lite väl för gammal stil för min smak, men eloge till att det finns....

Jag spyr på ELJO trend! Finns i varenda lägenhet nu för tiden ju! Då föredrar jag till och med 80-talets fyrkantigare....

MEN, nu till DIG: Ta det DU tycker är snyggast. Det är DU som ska bo där, eller hur?

Varför inte behålla originalströmbrytarna? :) De gamla är så mycket snyggare än dagens.
Av två orsaker: Tidigare var vägguttagen ojordade...det har jag ändrat
Jag har utökat installationen ganska mycket och jag vill ju ha allt enhetligt

/FLKR

Jag tycker Eljos Renova ser fina ut. Lite retrostil som jag gillar. Finns tilloch med tapetskydd. Någon som har erfarenhet av dessa?
För eller emot?

Det är väl som att fråga om man har någon erfarenhet av Mona-Lisa. Det är Eljo rent elektriskt, håller nog samma kvalitet som all annan eljo utrustning. Det man ser är dock gjutet i en annan form än den vanliga. Det skulle aldrig passa i mitt hus. Eljo trend ska sitta på minst 1,6 m över golv för att "se rätt ut".

Ren smaksak.

Prototypen

Eller var det tapetskydden du ville ha erfarenhet av? Tvättar man händerna sådär lagom ofta så behövs de bara för retrostuket.

nja, var mest ute efter att höra om de ser snygga ut eller inte. Ser de ut som orginal eller billiga nyproducerade plastbitar ?:D

Vi har satsat på Renova i matsal, vardagsrum och kök. Vi har vita och svarta med metallfärgade ramar (brons och titan). Hade jag fått välja hade jag kört med helsvarta överallt eftersom det var orignalet. Det är också de som ser bäst ut. De vita blir lite plastiga. Hos oss sitter de på 1300 mm höjd.

Jag vet att Classe, K-rauta och Silvan har renovan så det är bara att åka och kolla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.