Byggahus.se
Tjena, köpte ny diskmaskin med tillkommande installation från elgiganten, men hantverkaren kunde inte installera pga dessa rör som går bak och då inte droppskyddet täcker de så kunde han inte installera diskmaskinen.
Vilka åtgärder borde jag göra innan jag installerar diskmaskinen? Eller är de såpass illa att man borde få hit hantverkare som tätar o fixar en del och sedan installerar?
Tack för all hjälp!
 
  • Köksdisk med leksaker, obefintlig diskmaskin, fläckiga vita kakelplattor, oavslutad skåpinredning, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Eller så köper du ett vattenlarm för typ 500kr. Jag har ett sådant här, fungerar utmärkt.
https://www.if-sakerhet.se/lackagevarnare-drop-stop-600.html
Det har utgått ser jag, men det finns flera varianter på det.

Råder en stark övertro på dropstopsunderlägg, det enda dom gör är att påvisa mindre läckage och då ska vattnet rinna fram och bli synligt. Större hastiga vattenläckage hindras inte från att nå golvet. Ett vattenlarm fyller samma funktion, men mycket bättre eftersom det varnar mycket tidigare innan läckaget ens är synligt, några enstaka droppar räcker för att det ska larma.

Dessutom ser ju det ut som att du redan har ett vattentätt klinkersgolv så det kan väl inte bli några större katastrofer på det?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Finns det klinkergolv som är vattentäta?
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
A
R Rkd23 skrev:
Tjena, köpte ny diskmaskin med tillkommande installation från elgiganten, men hantverkaren kunde inte installera pga dessa rör som går bak och då inte droppskyddet täcker de så kunde han inte installera diskmaskinen.
Vilka åtgärder borde jag göra innan jag installerar diskmaskinen? Eller är de såpass illa att man borde få hit hantverkare som tätar o fixar en del och sedan installerar?
Tack för all hjälp!
sluta handla hos felgiganten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.