Hej,
Har bott nu bott 8 månader i lägenheten, i vardagsrummets element har det börjat låta om den.
Knakar lite då och då var 5e sekund.
Vad kan jag själv göra eller måste man be någon rörmokare fixa?
Kollade på youtube om att lufta element osv, får man göra det själv?
Det går alltså 2 rör från golvet till elementet, och fortsätter inte upp till övre våningen eller så.
Bor på andra våningen, en granne under och ovanför mig.
Bor i en bostadsrättslägenhet.
Tack på förhand
Har bott nu bott 8 månader i lägenheten, i vardagsrummets element har det börjat låta om den.
Knakar lite då och då var 5e sekund.
Vad kan jag själv göra eller måste man be någon rörmokare fixa?
Kollade på youtube om att lufta element osv, får man göra det själv?
Det går alltså 2 rör från golvet till elementet, och fortsätter inte upp till övre våningen eller så.
Bor på andra våningen, en granne under och ovanför mig.
Bor i en bostadsrättslägenhet.
Tack på förhand
Ni har bott i LGH under den varma tiden , nu kommer den kalla , det är nog att rören rör sig
p-g-a- värmeutvidgning , dom gnager mot något , inget ovanligt , kan även vara att elementet rör sig liiite på upphängningskonsollerna på väggen , ( det exspander liiite ) kan hända i nya hus , har inte med luft att göra , vad som är vad i detta får du ta upp med föreningen
p-g-a- värmeutvidgning , dom gnager mot något , inget ovanligt , kan även vara att elementet rör sig liiite på upphängningskonsollerna på väggen , ( det exspander liiite ) kan hända i nya hus , har inte med luft att göra , vad som är vad i detta får du ta upp med föreningen
Ok, aldrig hört att element låter, så man blir nojig.
Ja, låter vid upphängningen, nu när jag kollar vart ljudet kommer ifrån.
Hur länge brukar det låta, har vart så i 2-3 dagar, men oftare nu än innan som var efter 30e sekund eller så.
Spelar det någon roll om jag maxar värmen eller har det på kallaste?
Huset är 70år gammalt.
Tack på förhand
Ja, låter vid upphängningen, nu när jag kollar vart ljudet kommer ifrån.
Hur länge brukar det låta, har vart så i 2-3 dagar, men oftare nu än innan som var efter 30e sekund eller så.
Spelar det någon roll om jag maxar värmen eller har det på kallaste?
Huset är 70år gammalt.
Tack på förhand
Klart det rör sig mera vid dessa temperaturer , sval natt varm dag , kommer kanske att stabilisera sig till vintern när dom blir riktigt varma dygnet runt , men ingen garanti , tror dom hänger på fästen i väggen , går att lyfta någon mm och ha oljekanna till hjälp för att få dit lite olja , brukar göra susen
Medlem
· Blekinge
· 12 193 inlägg
Jag tror det är bara bullshit att smörja konsoller. Kolla att stänga av elementet helt och om det är kvar.J jimattsson skrev:
Lufta får du alltid göra själv.
Jag maxade ena dagen men det lät fortfarande, så jag vred den till minimum för att se om det blev bättre, men var samma sak.
Nu efter 2-3 dagar frågade jag er, gick precis och hämtade WD-40 och sprutade lite på upphängningen, ljudet är nu borta
Återkommer om det låter igen, men det har vart tyst i 15min nu
Tack så hemskt mycket för hjälpen
Nu efter 2-3 dagar frågade jag er, gick precis och hämtade WD-40 och sprutade lite på upphängningen, ljudet är nu borta
Återkommer om det låter igen, men det har vart tyst i 15min nu
Tack så hemskt mycket för hjälpen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden