3 333 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Element i friggebod
Vi har köpt en friggebod på 10kvm. Tanken är att vi ska sätta in ett element (på vägg). Men jag är helt lost gällande vad vi ska ha.
Jag vet att det ska vara ett 230v. Men har ingen aning om det räcker med ett på 800w eller om jag behöver 1500w.
Det kommer stå ouppvärmt till 95% av året. Men tanken är att det ska gå att värma om barnen eller gäster ska sova där (ej vintertid).
Vad tror ni, vilken storlek behöver man? Är lite sugen på ett wifistyrt bara för att man är lite prylnörd. Någon som har erfarenhet av sådana?
Jag vet att det ska vara ett 230v. Men har ingen aning om det räcker med ett på 800w eller om jag behöver 1500w.
Det kommer stå ouppvärmt till 95% av året. Men tanken är att det ska gå att värma om barnen eller gäster ska sova där (ej vintertid).
Vad tror ni, vilken storlek behöver man? Är lite sugen på ett wifistyrt bara för att man är lite prylnörd. Någon som har erfarenhet av sådana?
Bästa svaret
Är det inte snarare bortåt 100 W/m2, iaf om det är en enkelt isolerad friggebod.A Avemo skrev:
En människa ger ca 80W i vila så då skulle det räcka med en eller två gäster gör att värma rummet, Förutsatt att det inte är väldigt kallt från början alltså.
Men 800W funkar, 1500W värmer snabbare upp och ytan blir inte lika het.
Tack för snabba svar allihopa 
Klicka här för att svara
