Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer upp två 20 slangar ur golvet i den ena är det fem 2,5mm2 fk som ska gå till hällen, den ska sitta i 80 skåpet i mitten som man ser baksidan på mitt i bilden.
den andra 20 slangen är av vid golvet så där har jag dragit i en EKK 3G1,5, den ska vidare till ett uttag som jag tänkte ska sitta på gaveln av köksön.
Nu skulle jag vilja sätta fast ramen för köksön i golvet och helst montera stommarna innan jag tar dit elektrikern
Det kommer att bli 18mm mellan stommarna som är på bilden och de grundare stommarna som ska sättas dit hitom.
För hällen tänkte jag sätta en spisdosa
https://www.byggahus.se/forum/el/290730-hall-i-kokso-ikea-metod-var-gora-av-uttag.html
Tänkte sätta en osbskivebit hitom masonitskivan som jag fäster spisdosan i och på bilden ser man en stump av 20 röret som ska förlängas upp till spisdosan, slangen tänkte jag dra genom regeln på golvet och upp mellan skåpsraderna upp till dosan.
EKK tänkte jag också ta upp via regeln upp mellan skåpen den ska sedan längst bort åt vänster till gaveln. Antar att den ska förankras, jag skulle ju kunna låta den löpa på regeln mellan skåpen ända bort till gaveln där den blir åtkomlig för elektrikern via gaveln eller nått?
Huvudsaken är att jag slipper röra skåpen på bilden, den hitre raden med skåp kan jag demontera om elektrikern vill det senare.
Några råd på vägen?