Ja du, Sciroccon verkar som sagt finnas gjord båda i ask och ek. Både i nyprod som gammalt.
Kan man avgöra genom detta? Ser i så fall ut som ek men vad vet jag
(Finns kanske något knep om man inte är expert och kan se det direkt)
Kan man avgöra genom detta? Ser i så fall ut som ek men vad vet jag
(Finns kanske något knep om man inte är expert och kan se det direkt)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Färgen på främre benet ser ut som ek men kontrasten ljust/mörkt mer som ask. Färgen kan bero på åldrad ytbehandling. Övre sidopinnen ser ut som ek i färgen, ådring kan va både ek o ask. Undre sidopinnen ser ut som ask, iaf där pinnen är ljus. Skulle jag gissa utifrån bilden skulle jag säga ask trots att färgen talar emot. Kan du ta fler bilder, speciellt på undre sidopinnen där det ser ut som ytbehandlingar är bortnött?.
Mycket observant!Ola C skrev:
Färgen på främre benet ser ut som ek men kontrasten ljust/mörkt mer som ask. Färgen kan bero på åldrad ytbehandling. Övre sidopinnen ser ut som ek i färgen, ådring kan va både ek o ask. Undre sidopinnen ser ut som ask, iaf där pinnen är ljus. Skulle jag gissa utifrån bilden skulle jag säga ask trots att färgen talar emot. Kan du ta fler bilder, speciellt på undre sidopinnen där det ser ut som ytbehandlingar är bortnött?.
Sitsen har varit 90 grader felmonterad i ca 20 år vilket gjort att den undre sidopinnen varit bakom läder fram till nyligen. Den är alltså inte nött utan har bara inte utsatts för ljus under lång tid.