Efter att ha tröttnat på att vattnet rann sakta ur diskhoarna så skruvade jag isär alla rör under diskbänken för rengöring.
Problemet nu är att jag inte får det helt tätt och det läcker från rören, främst de kopplingar som sitter mot diskhon (och det rinner fortfarande sakta)
Vet inte hur jag ska få dessa täta. Finns inga packningar heller.
På bilden har jag skruvat loss ett av rören för att illustrera hur de ska sammankoppla med varandra.
Har planer på att ta in en röris som får byta till ett riktigt vattenlås. Tycker inte att denna rörlösning är särskilt bra, men skulle gärna åtgärda detta provisoriskt om nån smidig lösning finns.
Problemet nu är att jag inte får det helt tätt och det läcker från rören, främst de kopplingar som sitter mot diskhon (och det rinner fortfarande sakta)
Vet inte hur jag ska få dessa täta. Finns inga packningar heller.
På bilden har jag skruvat loss ett av rören för att illustrera hur de ska sammankoppla med varandra.
Har planer på att ta in en röris som får byta till ett riktigt vattenlås. Tycker inte att denna rörlösning är särskilt bra, men skulle gärna åtgärda detta provisoriskt om nån smidig lösning finns.
Redigerat:
Det kan jag absolut hålla med om att det borde ha gjort, men det satt inga packningar.useless skrev:
På en av koppling sitter det något vitt i gängorna (som en vit tråd, antar att det är nån typ av tätning man försökt sig på där?)
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Mycket märkligt att det inte sitter någon packning mellan rören.
I kopplingen på det horisontella röret (som är lös på första bilden) sitter det en konisk packing
På dessa bilder, är det konisk som gäller där med?
I kopplingen på det horisontella röret (som är lös på första bilden) sitter det en konisk packing
På dessa bilder, är det konisk som gäller där med?
Jag har för mig att den är platt med ett litet spår på ena sidan som ska passa mot skåran i rördelen. Det ska sitta packningar i alla skarvar och det kommer inte fungera med gängtejp eftersom det inte är där rören tätar. Gängorna är bara till för att dra ihop rördelarna och pressa ihop packningarna.
Vi hade sådana där rör under vasken i badrummet. När jag tröttnade på att de läckte rev jag ut allt och satte dit nya rör.
Vi hade sådana där rör under vasken i badrummet. När jag tröttnade på att de läckte rev jag ut allt och satte dit nya rör.
Pratade med en VVS-kille som sa att det bästa är att byta ut hela vattenlåset. Sagt och gjort, har införskaffat nya grejer och ska nu montera. MEN, jag får inte bort dom gamla flänsövergångarna! Sitter som berget (går dock att skruva på dem men inget händer). TIPS??
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden







