Byggahus.se

Effektbehov

1. nino
    Medlem · Nivå 20
    Ja se där ja
    Synd att dom inte säljer sånna då eller sa att jag borde köpa det.
    Får kolla om Dahl har det på måndag

2. nino
    Medlem · Nivå 20
    Släppte översta kopplingen och det pös duktigt sen började röret bli varmt :)

Så det var så enkelt att det var luft i systemet.

Nu får man vänta och se om det blir nån värme bara

Tack alla som svarat i tråden och hjälpt mig

3. L
    Medlem · Nivå 10
    Hur är inkopplingen på översta röret.
    Det går kanske att sätta in ett t-rör med luftare för avluftning framöver.

• Laddar…
  4. nino
    Medlem · Nivå 20
    Ja det får jag nog göra

In är röret hyfsat varmt, ut är det iskallt

Är nog för dåligt flöde? egentligen iom att det är så pass stor skillnad

5. T
    Medlem · Nivå 12
    Kan vara. Räkna med att du vill ha ett flöde runt 500 l/h.

6. nino
    Medlem · Nivå 20
    Ok ja jag har ju noll koll på flödet nu
    Har iof en vattenmätare som jag köpte för att ha vattendebitering till en lgh men det blev inget av det...

Kanske skullr koppla in den och mäta under en timme, vet inte hur exakt det blir men man borde ju få på 100l när kan man tycka...

Det är ju en tillfällig lösning jag har så jag vill inte kosta på allt för mycket mer

7. J
    Medlem · Nivå 16
    En vattenmätare för vatten klarar inte varmvatten. läs på manualen för den så ser du, läste lite lätt, verkar klara max 50 C överlag för dessa, så kanske det går. Men det aggregat du har är ett hetvattensystem och jobbar mellan 60 - 85C för att få någon kraft på luftens temp, Är det iskallt på returen så fattas det flöde, tänk bara på att nu är det inte - 15 C och det finns en viss frysrisk på det. När det ev fryser till så går det fort , någon minut bara innan allt är en isklump.

8. L
    Medlem · Nivå 10
    Är tillopp och retur rätt inkopplad? Tillopp kopplas in underst med returen högst.

9. nino
    Medlem · Nivå 20
    Har köpt en vattenmätare för varmvatten för att ta betalt för förbrukningen men det blev aldrig av så den ligger bara.

Har aldrig haft minus där i garaget då det är lgh ovanför och på ena sidan så fryser gör det nog inte men ska tänka på det.
    Iskallt är väl kanske inte helt rätt men kallt

Finns det enkla billiga termometrar för att gå kolla på tempen?

Är inte helt säker på att det är rätt kopplat, har inte märkt slangarna...
    Men tänkte ta en dammsugare och suga i ytterröret så jag kan kolla upp vilket som är vilket

10. nino
    Medlem · Nivå 20
    Verkar då som dem gör sitt jobb, var där idag och den slog av och på några gånger. Termostaten är ställd på 15.
    Ska prova att ställa upp cirkpumpen på 3 igen