S
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
När det blir val (eller om det blir nyval) är inte det här bra för Ebba även om hon har rätt i sak.
Jo, det är det. Detta visar bara att hon har rätt på alla sätt och vis. Det är också därför som detta inte haft någon märkar negativ effekt för henne, snarare tvärtom. Hon blev t.ex. vald till Årets Kvinna nr 2 tidigare i år.

S
Man kan ju alltid hoppas att du har rätt även jag har väldigt svårt att se hur detta kan leda till positiv publicitet för henne.

Det väsentliga är inte vad som är sant det väsentliga är tyvärr vad som skrivs.
Det ÄR positivt publicitiet för henne. De som röstar på henne på eller kan tänka sig att rösta på henne delar åsikten att pedofiler skall hållas kort, att sanningen inte skall mörkas, att avtal skall hållas, och att politiker som är rakryggade och vågar stå upp när det blåser, är värda att röstas på.

Att det sedan finns en mobb ute på vänsterkanten som helst bara ägnar sig åt att kasta skit, har i praktiken ingen som helst inverkan på Ebba och KD.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
hsd
S Snickerick skrev:
Ja, visst kan den det, men det kräver att Binninge själv stämmer henne civilrättsligt. Och det var knappast hans plan.
KD-ledaren Ebba Busch hann knappt erkänna grovt förtal innan det kom hot om en ny process.

Det förtalade ombudet kräver nu skadestånd på grund av hennes publicering på sociala medier.

– Min huvudman är berättigad till skadestånd och vi är beredda att driva det i domstol om hon inte betalar, säger advokat Fredric Wikman.

A
hsd hsd skrev:
KD-ledaren Ebba Busch hann knappt erkänna grovt förtal innan det kom hot om en ny process.

Det förtalade ombudet kräver nu skadestånd på grund av hennes publicering på sociala medier.

– Min huvudman är berättigad till skadestånd och vi är beredda att driva det i domstol om hon inte betalar, säger advokat Fredric Wikman.
precis.
Antingen frivilligt eller genom stämning..
Alltså en utpressning av att kräva henne på mer pengar och ställa henne i dålig dager..

Det är därför jag undrar om inte J. B räknat med detta sedan dess att Esbjörn vägrade avtalets innebörd...

Att begära skadestånd är alltså utpressning??? Tror du det så förstår jag lite bättre hur du tänker :rofl:

A
E elmont skrev:
Att begära skadestånd är alltså utpressning??? Tror du det så förstår jag lite bättre hur du tänker :rofl:
Nä du, du förstår inte alls hur jag tänker.. isåfall skulle du förstått..

Staffans2000
När det blir val (eller om det blir nyval) är inte det här bra för Ebba även om hon har rätt i sak.
Det skall du inte ta gift på. Den här killen gjorde nästan allt politiskt inkorrekt, man kan tänka sig, under devisen: -all reklam, är bra reklam. Förhoppningsvis är väljarna inte så dumma som du fastslår.

https://images.app.goo.gl/MJfYMpTzLHsWXtqo7

Staffans

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det skall du inte ta gift på. Den här killen gjorde nästan allt politiskt inkorrekt, man kan tänka sig, under devisen: -all reklam, är bra reklam. Förhoppningsvis är väljarna inte så dumma som du fastslår.

[länk]

Staffans

Linjediagram som visar partiledarnas förtroende från juni 2018 till juni 2020 från Novus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://novus.se/novus-svensk-valjaropinion/partiledarfortroende/

[bild]

[länk]
Helt omöjligt graf att läsa, och då är jag inte ens färgblind.. vad är det för klåpare som gör deras visualiseringar egentligen?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A
[bild]

[länk]
:seenoevil::sleep:

A
skitsamma med detta... Gick åt helvete idag så nu kan Ebba koncentrera sig på att förgöra sina motståndare totalt.. :cool:(y)

[bild]

[länk]
Ja, men i slutändan är det väl en eller flera personer som gör visualiseringen, och den/de skulle de gott kosta på lite vidareutbildning

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S
Det är lite symptomatiskt att Esbjörn och hans anhängar använder sig av "bevis" som motsäger dem själva.

Här ovan ser vi ännu ett exempel, vad gäller förtroendet för partiledarna.

Ebbas förtroende har då en nedåtgående trend från maj 2019 till jan 2021, alltså nästan två år i sträck, men mitt under denna affär så upphör den nedåtgående trenden och hon ligger stabilt.

Detta visar alltså, om något, att affären har en positiv inverkan på Ebbas förtroende hos folket. Den bröt den nedåtgående trenden.

Därtill kan noteras att Ebba har i särklass högst förtroende bland småpartiledarna.

Och tittar man på t.ex. demoskops undersökning så låg Ebba i den senaste undersökningen till och med på en andra plats.

Man kan undra hur nötterna som hatar Ebba tänker, egentligen, inte verkar det vara med hjärnan i alla fall.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
A
S Snickerick skrev:
Det är lite symptomatiskt att Esbjörn och hans anhängar använder sig av "bevis" som motsäger dem själva.

Här ovan ser vi ännu ett exempel, vad gäller förtroendet för partiledarna.

Ebbas förtroende har då en nedåtgående trend från maj 2019 till jan 2021, alltså nästan två år i sträck, men mitt under denna affär så upphör den nedåtgående trenden och hon ligger stabilt.

Detta visar alltså, om något, att affären har en positiv inverkan på Ebbas förtroende hos folket. Den bröt den nedåtgående trenden.

Därtill kan noteras att Ebba har i särklass högst förtroende bland småpartiledarna.

Och tittar man på t.ex. demoskops undersökning så låg Ebba i den senaste undersökningen till och med på en andra plats.

Man kan undra hur nötterna som hatar Ebba tänker, egentligen, inte verkar det vara med hjärnan i alla fall.
Vad finns det att hata egentligen?
kvinna, fina former, trevlig till sättet, mamma, har värderingar, principer som hon står för.

Nä jag må säga att jag gillar henne..
Trevlig tös det där(y);)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.