Byggahus.se
B
Hej,

Går det att programmera Easee laddbox när den ska starta och stoppa laddningen? Alltså inte Tibbers smartladdning.
 
Tobzter
I deras app ?
 
B
Ja eller på vilket sätt som helst? Har tänkt och köpt en Easee men ville kolla att det fanns först.

Det skulle inte gå i Zaptec. Det tycker jag borde vara en grundläggande funktion.
 
Tobzter
Enligt dom kan man ställa in schema i deras egna app
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Tobzter
Från deras sida .
"Easee App ger dig full kontroll
Med Easee-appen har du alltid full kontroll över din laddbox, oavsett om du är hemma eller är på språng. Din Easee laddbox är alltid ansluten eftersom den stöder både WiFi och levereras med inbyggd eSIM. Du kan kontrollera laddarens status, justera laddningseffekten, låsa fast din kabel, schemalägga en laddningssession och mycket mer.

Appen är tillgänglig för både Android och iOS. Ladda ner direkt från Google Play eller App Store."
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Nissens
B ByggareNic skrev:
Hej,

Går det att programmera Easee laddbox när den ska starta och stoppa laddningen? Alltså inte Tibbers smartladdning.
Ja, jag har en Easee laddbox, och jag kör schema hela tiden eftersom smartladdningen inte fungerar som den borde.

Det är lätt att programmera ett eget schema, och även att starta manuellt om man vill ladda utanför schemat.

Man gör detta i appen som är till laddboxen. :)
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Du kan välja ett veckoschema med start och stopptid eller engångsladdning men då enkom starttid.
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Ja, det fungerar utmärkt.
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
B
Kanon tack!

Appen i Google store hade lite kommentarer att schemaläggningen var lite buggig. Att den inte startas och att man kom ut till en tom bil på morgonen. Är det något ni har varit med om?
 
Jag kör schema (Easee), fungerar utmärkt. Startar ibland manuellt vid behov, en knapptryckning.
 
  • Gilla
Tobzter och 2 till
  • Laddar…
Attitudeswe
Schema buggar om man manuellt startar och sen pausar. Då startar inte schema innan man pluggat ur och i sladden är min erfarenwhet.

Max 2 start o stoptider per dag

Lite omständigt att flytta starttid från efter midnatt till innan. Man får rensa schmat och börja om.

På det hela taget funkar det bra att manuellt juatera för billigast laddning (4g och inget wifi i mitt fall). Har inte testat styra med APIer ännu

Android Smartphone-skärm som visar en laddningsapp med veckoschema, inget fordonsanslutet och start/stopp-tider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ByggareNic
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.