OK. Är det ngn som vet ifall de som säljs i Sverige är regionfria eller ej?

Det saknas bara en sak på en sån DVD med hårddisk.
Digital mottagare, annars är den värdelös efter 2008.
Extern Digitalbox med scart känns nog lite antikt då

Japp. Jag såg att det fanns för exvis 19 pund..

Satan !! Hade den där Kiss-DP558 haft DVB-T och kortläsare också istället för analog TV tuner så hade den varit den ultimata boxen !!

Postad av: M@ZE
Satan !!
Alternativet är då en Digitalmottagare mark/satellit med hårddisk. Men har man kabel-TV så kommer nog analognätet att hänga kvar länge ännu, så därför kommer det nog att finnas en marknad för dessa DVD även efter 2008.

Går man på en datorlösning så är det ju enklare att byta ut TV-kortet.

Har jag förstått det rätt att det finns följande DVD med hårddisk:

1-DVD med hårddisk där det inte går att spela in på hårddisken från TV. Har då datorlänk istället.

2-DVD med hårddisk utan TV-modul men som har TV-inspelningen, då oftast med möjlighet med DVD bränning (men inspelningen läggs först på hårddisken)

3-DVD med hårddisk med TV-modul och inspelning på hårddisk men utan DVD bränning. Har då datorlänk istället

4-DVD med hårddisk med TV-modul med inspelning både på hårddisk samt DVD bränning

Tycker det är svårt att förstå genom tex pricerunner vilken typ de olika DVD hårddiskan är av.

Finns det tex någon modell typ 2 eller 4 som har datorlänk och som ligger i 5000:- nivå?

Det är Streaming funktionen man vill åt via Ethernet anslutningen, för att streama musik, film etc. Så hade KISS maskinen haft DVB-T kort med kortläsare så hade jag fan köpt den på stubben !!

Antar att det snart kommer sånna maskiner framöver ..

Charlie

Kiss 1504 är av typ 1

Har för mig att Kiss har en typ 2 är det 508?

Kiss 558 är av typ 3

Är inte säker men Pioneer 520HS är väl typ 4

Tydligen kommer det analoga att hänga kvar i kabelnätet ganska länge. Jag har dock beslutat att vänta tills i höst. Det kommer ut nya digiboxar då..

Charlie skrev:
När det gäller "datalänk" är ju frågan vad man är ute efter. T.ex. har ju Pioneer DVR-520 en firewire port, där det är möjligt att föra över filer till en dator. Även om det inte alls är så smidigt som en ethernet anslutning.
Om man kopplar tex en Pioneer DVR-520 till en PC via firewire, beter Pioneeren sig då som en digital videokamera som man "tankar av" in i ett videoredigeringsprogram? Eller finns det smidigare sätt att kopiera innehållet på Pioneerens hårddisk digitalt till PCn?

Verkar bra när man läser specifikationen. Har sökt lite efter en användarmanual för att se hur den är att använda men inte hittat någon ännu. Inte ens Sony europa har lagt ut den ännu...

Dansk "test" av Sony spelaren...
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5775

Site med användarmanualer för olika fabrikat på flera språk. Perfekt om du vill kolla hur DVD'n fungerar innan du köper. Tyvärr saknas Sony spelaren ännu.
http://www.recordere.dk/links/defau...www.recordere.dk/links/main.asp?CategoryID=13

Beträffande regionsfriheten som tidigare i tråden ifrågasattes av AndersG så är Pioneer inte de lättaste. Men om man har, eller kan låna, en PDA så finns det lösningar på:

http://www.videohelp.com/dvdhacks

Detta är en grym site med mycket annat matnyttigt. Många modeller är dock inlagda med sin amerikanska modellbeteckning så visst detektivarbete krävs emellanåt.

Precis som M@ZE antydde så är väl det som skiljer agnarna från vetet just det faktum att vissa DVD-spelare kan interagera med daotrn via nätverk (streama osv.). Om inte annat är det ganska sannolikt att det är i den riktningen utvecklingen är på väg.

Min fråga blir alltså följande:

Vilka "DVD-spelare" uppfyller följande kriterier:

Uppspelning av:
-DVD +R/RW/-R/-RW
-CD/CD-R/CD-RW/MP3/JPEG (via CD)

-Inspelning från TV till HD

-Möjlighet att streama DivX/Xvid/Mp3/JPEG från dator ansluten till nätverk

Kiss DP-558 har fått mycket negativ kritik, men verkar annars vara nära en "perfect match"......

Fler förslag?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.