Hej
Jag behöver en manick/vattenfördelare som kan fördela vattnet från blandaren till två duschslangar. Jag har redan två utlopp, ett för badkaret och ett för duschslang. Nu vill jag skaffa en fördelare som gör det möjligt att enkelt växla mellan två duschslangar utifrån ett av blandarutloppen. Fördelaren måste därför ha en ingång som skruvas i blandaren och två utlopp för slangarna och en flipp/ratt som växlar mellan dem.
Vet någon en bra och tät sådan duschfördelare, helst i metall.
Vänligen
Lars
0700911001

Tyskland måste ju bara ha!
På en VVSmässa i Tyskland är bara blandarhallen lika stor som Älvsjömässan.

/W

• Gilla
Briljant19
  • Laddar…
Claes Sörmland
Aha, den används för att koppla om mellan slang och takdusch. Då är det ju mindre av en nischprodukt!

• Gilla
Briljant19
  • Laddar…
useless useless skrev:
Finns ju i Sverige också.
[länk]
Ha ha, duschomkastare var namnet. Visste att Mattson borde ha. Tack snälla. Dyrare än jag hoppats på men nog värt det jämfört med billigare, ofta i plast som får taskiga rescentioner.
/Lars

Briljant19 Briljant19 skrev:
Ett billigare alternativ, helkrom och goda omdömen:
[länk]
Ännu mycket billigare. Se länk nedan. (Bauhause hade inte kvar och kunde inte säga om eller när de skulle finnas i butik. Bara butiksvara - värdelöst.)

https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/bluerain-duschventil-omkastare-till-takdusch.html?

gclid=Cj0KCQiA1KiBBhCcARIsAPWqoSpz0EYWu9ffJS7GrxlaHvWlUVtKmYTKPteQCPOYcy6nzwey4RZQGJYaArO_EALw_wcB

Briljant19 Briljant19 skrev:
Hej
Jag behöver en manick/vattenfördelare som kan fördela vattnet från blandaren till två duschslangar. Jag har redan två utlopp, ett för badkaret och ett för duschslang. Nu vill jag skaffa en fördelare som gör det möjligt att enkelt växla mellan två duschslangar utifrån ett av blandarutloppen. Fördelaren måste därför ha en ingång som skruvas i blandaren och två utlopp för slangarna och en flipp/ratt som växlar mellan dem.
Vet någon en bra och tät sådan duschfördelare, helst i metall.
Vänligen
Lars
0700911001

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.