Byggahus.se
Har engelska eluttag i båten.
Behöver insatser med två jordade Schuko som passar i de engelska dosorna.
Har ägnat några timmar åt att googla utan vidare framgång.
Har funnit väldigt exklusiva i metall. Söker något lite enklare. Dock gärna inte vita och inte med vassa kanter.
Någon som har några bra länkar, tips, idéer?
Hand som håller en metallfärgad engelsk kontakt med tre uttag mot en vit och brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett enkelt alternativ kan vara att tillverka en aluminiumplåt/stål/polykarbonat etc där du monterar uttagen i.
 
  • Gilla
dadid
  • Laddar…
Kör adaptrar idag. Vill komma ifrån dem inför säsongen. Vidare är ett av uttagen fult pga ärg.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Kan vara lönt att leta efter engelska shoppar för detta. När jag arbetade i Indien för en del år sedan var samtliga uttag jag såg, kombinerade för engelska och europeiska schucko. Det blev dock bara ojordat för europeiska.
 
  • Gilla
dadid
  • Laddar…
Varför inte ta bort hela uttaget och sätta dit ett schuko, ett 4vägs kanske täcker den g:a
 
E elmont skrev:
Varför inte ta bort hela uttaget och sätta dit ett schuko, ett 4vägs kanske täcker den g:a
Kommentaren är helt riktig utifrån den bifogade bilden.
I en annan del av båten sitter ett likadant uttag fast infällt. Dvs täckplåten är monterad flush mahognyn. Hålet är rektangulärt och ungefär 140x80. Finns det någon snygg lösning som döljer detta och inte bygger ut mer än några millimeter?
 
dadid dadid skrev:
Kommentaren är helt riktig utifrån den bifogade bilden.
I en annan del av båten sitter ett likadant uttag fast infällt. Dvs täckplåten är monterad flush mahognyn. Hålet är rektangulärt och ungefär 140x80. Finns det någon snygg lösning som döljer detta och inte bygger ut mer än några millimeter?
Gör en "mässingsplåt" med ett hål i plåten som PRECIS passar en rotdosa sätt dit ett enkelt uttag så sticker det ut bara några mm. Vill du ha ett dubbelt uttag blir det lite trixigare men med en 11/2 dosa https://www.elbutik.se/product.html/elko-multidosa-1 och en borrmall https://www.elbutik.se/product.html...gQFG28-oP74ySrHwGlvXJYL2a7LocsLMaAio1EALw_wcB
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Tyvärr inte, jag sysslar inte med den typen av mtr ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.