nimhed skrev:
Men de 1,5 dosor jag har sett, typ
[länk]
har ju stropparna där jag vill sätta på ytterligare en enkeldosa. Får man såga och försöka montera dosorna jämte varandra utan att fästa de i varandra, eller missar jag något?
Samma sak gäller ju även dubbeldosor. Hur kopplar man ihop den med en enkeldosa?

nimhed skrev:
Samma sak gäller ju även dubbeldosor. Hur kopplar man ihop den med en enkeldosa?
ELKO:s dubbeldosa har flyttbara stosar som du kan sätta på långsidan istället. Sen följer det med en sorts kopplingsmellanlägg som man monterar ihop dosorna till en enhet med korrekt cc-mått så de passar bra i ramarna. Enklast är att hålla sig till en dostyp/leverantör när man gör sånt här.

Nätverksuttag + 3 vägs i 3facks ram. Någon annan får gärna dubbelkolla.
1421301
1421331
1822343
1820230
5102667
5147915

Då kör jag en variant med 2-vägs + NV.
Någon får gärna bekräfta denna också.

1420312 1,5 dosa
[h=3]1845624 ram[/h][h=3]1840799 2-vägs uttag[/h]5106316 Centrumlock
5147915 modularjack

Du skulle ha satt en dubbeldosa från början som jag sa, annars två apparatdosor med ett avstånd emellan om du absolut ville ha ett tvåvägsuttag.

1,5 dosor används bara till uttag med låg bygghöjd.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Du skulle ha satt en dubbeldosa från början som jag sa, annars två apparatdosor med ett avstånd emellan om du absolut ville ha ett tvåvägsuttag.

1,5 dosor används bara till uttag med låg bygghöjd.

//Patrik
Fast nu verkar det ju som om det trots allt hade fungerar med två enkeldosor.

Nåja, jag får väl byta ytterligare en gång.

Det finns en serie som heter senso från schnider.
dom har ett tvåvägs vu på diagonalen som passar i enkeldosa med ditt nätverks uttag monterat i gemensam dubbel ram.

Elektrosmurf skrev:
Det finns en serie som heter senso från schnider.
dom har ett tvåvägs vu på diagonalen som passar i enkeldosa med ditt nätverks uttag monterat i gemensam dubbel ram.
Nu har jag ju redan fixat dit en 1,5+1, och ska jag ytterligare en gång byta ut dosorna, kanske jag hellre byter till en dubbel + en enkel. Annars ett bra tips.

nimhed skrev:
Hittade denna hos schnider
[länk]
e-nummer 1820226
Den ska monteras i en 1,5:a
Letar nu efter en passande ram som kombinerar denna med en enkel :(
Du kan inte kombinera det uttaget med nåt annat.

Ok, har nu bytt igen och har nu ett dubbeluttag + ett enkelt. Oj, vad vägen är krokig ibland.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
nimhed skrev:
Ok, har nu bytt igen och har nu ett dubbeluttag + ett enkelt. Oj, vad vägen är krokig ibland.
När vägen är som krokigast lär man sig som mest.. :)

Du är för snabb nimhed! :D

Emmet skrev:
När vägen är som krokigast lär man sig som mest.. :)
Kan inte hålla med mer!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.