Hoppas jag postar i rätt forums del.

Jag har en varmvattenberedare som droppar lite vatten, det har den gjort hela tiden sedan vi flytta in 2013. Eftersom det har aldrig stört mig att det blir en liten vattenpöl har jag inte gjort något åt saken.
Jag har inte systematiskt kollat men det känns som att det alltid har blivit en liten pöl varje gång man har använt varmvattnet (duschat). Den dag jag inte har duschat har jag inte märkt att det har droppat.

Jag har börjat tänka på den nu mer och mer och har nu bestämt mig för att göra något åt saken.
Det kan inte vara bra för golvet eller elförbrukningen att det droppar lite. Kranen det droppar vatten ifrån tror jag är en avtappningskran? Vrider jag åt vänster kommer det vatten å när jag drar åt den så slutar det men droppar lite vatten från den.

Det är självklart svårt för er att avgöra men normalt förbrukning för två personer i ett hus. Huset drivs av direktverkande el.
varmvattenberedare stod i ca70-[video=youtube;tbBCSKsmBRc]https://www.youtube.com/watch?v=tbBCSKsmBRc&feature=youtu.be[/video]75grader sänkte den idag till 65grader. Var det dumt av mig att sänka eller? Max är 80grader tror jag. Skall jag ha kvar på 65 eller höja till 80grader?

Jag förbrukar iaf
Feb 752Kwh
Apr 660Kwh
Maj 600kwh
Jun 405kwh
Jul 431kwh

Finns det någon anledning för mig att byta ut något eller är det bara pengar i sjön då jag inte sparar in pengar på att köpa nytt.

Ser ut att vara säkerhetsventilen. Om det är den, så är det normalt att det kan komma lite vatten där, när man tagit mycket varmvatten och det därför fyllts på med kallt vatten. När vattnet värms och expanderar brukar ventilen öppna litet. Ska dock stänga efter en stund. Under den ventilen ska det vara en öppen tratt ( för att man ska se om det droppar) och sedan ett rör till närmaste avlopp (golvbrunn). Om den inte sluter tätt så prova att motionera den lite med vredet.

aa du ser de tur att man har er experter man alltid kan vända sig till.
Tusen tack för hjälpen då kan jag stryka bort det från listan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.