Hej!
Vårt fritidshus står på plintgrund på berg. Det togs inte hänsyn till vatten när det byggdes så i dagsläget är det väldigt svårt att dra tappvattenledningar snyggt mellan badrum (där inkommande vatten finns) och kök. Jag har därför tänkt att jag vill dra vattenrör under huset för kallt och varmt vatten men vill kunna ha det hyfsat frostsäkert med elkabel. Någon som har tips på produkter (både rör, ev isolering och värmekabel). Att ha VVB i köket är inte heller ett alternativ pga brist på utrymme.
Tror ni det kommer funka? Sträckan det handlar om är c:a 5m. Har preliminärt tänkt mig PEX RiR med så få skarvar som möjligt.