Som många av oss sett, och redan uppmärksammat, så har antalet trådar om att få diverse brister i mer eller mindre nyköpta hus klassade som dolda fel ökat på senare tid.

I länken kan man läsa om någon som frågar om en för högt placerad golvbrunn kan vara dolt fel: http://www.byggahus.se/ekonomi/202242-dolt-fel
För mig verkar det självklart att ett fall, eller bristen på detsamma, inte kan klassas som dolt, vilket Stefan oxå bekräftar.
MEN han skriver i samma svar att: "Det hade varit en annan sak om golvets lutning mot golvbrunnen inte hade varit tillräcklig och att vattnet med anledning därav inte rinner av."

Jag funder då hur det kan påverka bedömningen om det är dolt eller inte, det är väl hur enkelt som helst att med ett vattenpass mäta både om och hur mycket fall det är?

Är det alltså bättre att (om man lyckas utan att det uppmärksammas) sälja ett badrum som har bakfall runt hela golvbrunnen än att sälja ett badrum som har något för lite fall mot golvbrunnen?

Gabbe1 skrev:
MEN han skriver i samma svar att: "Det hade varit en annan sak om golvets lutning mot golvbrunnen inte hade varit tillräcklig och att vattnet med anledning därav inte rinner av."
Ett fall på ett badrums golv kan väl aldrig vara ett dolt fel, finns inte många saker som är lättare att kolla.

Gabbe1 skrev:
Som många av oss sett, och redan uppmärksammat, så har antalet trådar om att få diverse brister i mer eller mindre nyköpta hus klassade som dolda fel ökat på senare tid.
Lite väl många trådar med just dolda fel :confused:

O
personligen så tycker jag att en del av de råden i den delen inte alltid helt stämmer överrens med min känsla som jag byggt upp på detta forum, vi har åtminstonde en expert som jag lyssnar på...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.