Byggahus.se
Jag håller på att bygga en altan och ska till att göra en kjol för att täcka sidorna på altanen.
Eftersom höjden under altanen är ca. 2 meter som högst (souterräng) så vore det perfekt att få till en ingång under altanen för att kunna använda utrymmet som förråd.
Jag vill däremot ha den som osynlig som möjligt. Är det någon som gjort något liknande och kan tipsa om gångjärn och lösningar.
Jag kommer att använda 28x120 trall som virke till kjolen.
 
Jag har gjort precis det du beskriver men har synliga gångjärn på utsidan. Är du intresserad så kan jag ta en bild och lägga upp.
 
Jag gjorde ett "ribb-jalusi" av mittkluven 28x120 som jag blev rätt nöjd med. Inspektionsluckor på gavlarna.
 
M mr_bygg skrev:
Jag har gjort precis det du beskriver men har synliga gångjärn på utsidan. Är du intresserad så kan jag ta en bild och lägga upp.
Nu är det länge sedan inlägget skrevs, men har du bild på ditt för vi tänker göra ngt liknande..
 
M MaDav skrev:
Nu är det länge sedan inlägget skrevs, men har du bild på ditt för vi tänker göra ngt liknande..
Absolut, vi gjorde dörrar på två ställen. Träskjul med två inbyggda dörrar, visuellt kamouflerade som del av den omgivande träpanelen, mot en bakgrund av grönskande buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästaket med två integrerade dörrar och metallhandtag, placerade intill ett stenfundament.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.