Byggahus.se
Har bytt tv och eftersom det är svårt att hitta en 50" plasma som både är snygg och bra, så vill jag gärna dölja den bakom skjutdörrar.

Jag har tänkt att fästa teven på väggen i vardagsrummet på sedvanligt vis. Sedan tänkte jag sätta två skjutdörrar framför teven som kan skjutas åt sidan när man vill titta på teve.Funderar på vilket typ av beslag jag bör använda mig av. Har kikat lite på expansionsbeslag till lådor, det gör mig inget om jag får stänga varje dörr för sig, så att säga.

Hade helst haft en motoriserad lösning, men det springer iväg så pass mycket i pris. Tevens mått är 1168.4x712.2x52.5 mm, så jag tänkte mig två 600x1000 dörrar som jag antingen köper färdiga eller tillverkar av mdf eller dylikt.

Tips, idéer? tv-skåp_liten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En väldig enkel lösning, men ingen lucka, är drapperi i tyg och gardinupphägning.

Jula t ex säjer skjutdörrsbeslag som borde gå att använda och hänga skivor i.
 
Häfele har ju mängder av beslag i sitt sortiment. Det finns ju kullagrade så kallade Drawer Runners du kanske kan använda på "fel" håll.
 
Löste det med skjutdörrslister, blev för meckigt att leta beslag och räkna på infästning och moment. :)
 
Bild vill vi ha! :)
 
Väntar på leverans på ett restnoterat hyllplan innan jag kan göra klart. Sedan kan jag nog ordna en bild.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.