Jag har en halvtrasig strömbrytare som jag ska byta ut, den sitter lite tråkigt till på en smal väggremsa, inklämd mellan ett dörrfoder till vänster om brytaren och värmeledningar till höger.
Detta medför en känsla av att man måste "leta" efter brytaren såvida man inte står rakt framför den.
Det är en utanpåliggande trappbrytare.
Jag skulle därför vilja ha en brytare som bygger ut från väggen så mycket som möjligt (inom rimlighetens gränser förstås)
Se bifogad exempelbild, det är alltså måttet 22 som gärna får vara större.
Någon som har sådan detaljkunskap om strömbrytarutbudet?
Detta medför en känsla av att man måste "leta" efter brytaren såvida man inte står rakt framför den.
Det är en utanpåliggande trappbrytare.
Jag skulle därför vilja ha en brytare som bygger ut från väggen så mycket som möjligt (inom rimlighetens gränser förstås)
Se bifogad exempelbild, det är alltså måttet 22 som gärna får vara större.
Någon som har sådan detaljkunskap om strömbrytarutbudet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att bland annat Jula har djupare brytare i deras eget märke Anslut. Även andra noname-märken tror jag har, men osäker på hur det är bland märkesbrytarna.
Ett annat alternativ är att köpa en infälld brytare och en förhöjningsram från känt märke. Elko har åtminstone 35 mm ram, vet inte om det finns ännu högre.
Ett annat alternativ är att såga till ex en bit plywood och sätta under brytaren
Ett annat alternativ är att köpa en infälld brytare och en förhöjningsram från känt märke. Elko har åtminstone 35 mm ram, vet inte om det finns ännu högre.
Ett annat alternativ är att såga till ex en bit plywood och sätta under brytaren
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
+1 på påbyggnadsram
Klicka här för att svara