1 304 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Djup DCL-uttag
Jag har eftermonterat en takdosa och ville inte riva ner taket så hade bara möjlighet att montera en Schneiderdosa som byggde totalt 32 mm. Elektrikern hade satt dit ett Elko DCL-uttag, men märker att det tar i dosans botten. Elko rekommenderar 40 mm djup i dosan läser jag nu (Takuttag DCL 2p+j m stickpr fv - Elko). Är alla DCL lika djupa eller finns det "kortare" modeller?
Så skulle jag ha gjort. De är väl fullt tillåtna att installera förutom vid nybyggnad? Och: vem bryr sig egentligen?C Conqvist skrev:
Klicka här för att svara