Diskmaskin läcker i framkant

5k läst  20 svar

1. B
    Medlem Nivå 3
  2. Bästa svaret

electroluxaren
    Medlem · Nivå 13
    med största sannolikhet din undre spolarm måste bytas pga spricka i svetsen mellan över o underdel

3. B
    Medlem Nivå 3
  4. electroluxaren
    Medlem · Nivå 13

5. B
    Medlem Nivå 3
    Ok. Då testar vi med en ny undre spolarm. Återkommer

6. B
    Medlem Nivå 3
    Beställt både övre och nedre spolarm då jag såg att även den övre spruckit.
    Uppdaterar när jag fått hem dem och bytt.

• Laddar…
  7. B
    Medlem Nivå 3
    Liten update: testade att silvertejpa sprickorna på nedre spolarmen. Inget läckage. Tack electroluxarn :D

8. B
    Medlem Nivå 3
    Idag kom spolarmarna på posten.
    Kört ett program idag, inget läckage. (y):geek:

9. nikasp
    Medlem · Nivå 12
    Nyfiken. varför läcker maskinen pga av de sprickorna? Höljet borde väl vara tätt ändå?

10. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 10
    För mycket vatten i maskinen kanske?

11. B
    Medlem Nivå 3
    Här får gärna någon rätta mig om jag har fel men sprickan/sprickorna gör att vatten sprutas direkt mot luckans nederkant. Listen där ska bara avleda den lilla mängd vatten som hamnar på luckan på grund av skvätt, inte en stråle med tryck mot listen som det blir i detta fall.

12. B
    Medlem Nivå 3
    Nix, inte enligt kunnigt folk här :)

• Laddar…
  13. electroluxaren
    Medlem · Nivå 13
    Precis så är det

14. nikasp
    Medlem · Nivå 12
    Tack!

15. F
    Medlem Nivå 1
    Hej! Tack för en bra tråd! Jag hade exakt samma problem med min Husqvarna och bytte nedre spolarm. Det slutade forsa ut vatten i alla fall, men fortfarande kommer det ut kanske en matsked vatten under ett program. Misstänker att den nedre listen i dörren behöver bytas. Dock har jag inte hittat någon information om hur man byter denna list. Electrolux har en instruktionsvideo för hur man byter den som ser ut som ett upp-och-nervänt U men inte den som sitter i luckan. Måste man demontera luckan?

Tack i förhand för hjälp!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: