Jag håller på att planera lite eldragning hemma och en (galen?) tanke jag har är att samla alla belysningsrupper i några små normkapslingar på ett par-tre strategiska ställen och sätta all reglerutrustning där?
Då slipper man ju klättra runt på stege om/när man ska byta nåt eller para ihop sakerna efter strömavbrott/datorhaveri/etc...

Är det någon som har testat de hållare som finns till t ex Shelly för att sätta dom på DIN-skena?
Plejd har nåt liknande, men där sitter pucken på 'fel ledd' så den tar upp typ fyra modulplatser...
Blir det några problem med värmeutveckling? Störningar?

Svart DIN-skenhållare för montering av reglerutrustning, troligen till smarta hem-enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit DIN-skenahållare för Plejd-belysningssystem mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Varför inte bara köpa en Shelly Pro? Den kanske inte kan dimma iofs?

Du bör lämna en plats tom mellan varje puck pga värme. Hur det blir med störningar vet jag inte.

Just Shelly var kanske mest ett exempel på själva principen. Just nu lutar det mer åt något Z-wavealterativ, men shelly är inte uteslutet.

Sen finns de ju andra lösningar också som redan är förpackat i normapparater, men då bygger man oftast in sig i en sluten standard.

tommib tommib skrev:
Varför inte bara köpa en Shelly Pro? Den kanske inte kan dimma iofs?

Du bör lämna en plats tom mellan varje puck pga värme. Hur det blir med störningar vet jag inte.
mina tre cent:
-- Shelly 4 Pro verkar ha utgått från sortimentet tyvärr (och innehöll fyra reläer i en kapsel)
-- värme skulle jag inte var så bekymrad för, jag tror att alla Shellys har mindre än 1 W i egenkonsumtion, men en liten luftspalt är nog av godo
-- däremot sitter ju WiFi-antennen placerad inne i pucken (som för väldigt många små trådlösa puckar), så det kan ju vara ett argument för att lämna en liten lucka mellan dom (om dom inte har nära till routern), har man en metallkapsling så är det lite jobbigt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.