Vår knopp till dimmer verkar ha blivit uppsliten. Fästet har spruckit antagligen eftersom barnen brukar ”slå” till den när de tänder….går den att laga typ finns reservdelar? Eller måste hela bytas…? En närbild av en demonterad pappershandduksdispenser utan rulle, visande spolen och monteringsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En genombränd glödlampa och en liten metallring på en vit yta.
Skapa konto

dimmern fungerade med den nya knappen i några dagar…. men sen är den stendöd igen…

S sepani skrev:
dimmern fungerade med den nya knappen i några dagar…. men sen är den stendöd igen…
Fungerar den inte heller när du vrider direkt på metallaxeln? Prova att vrida med en plattång eller liknande. Fungerar det, så får ju inte plasten i vredet tillräckligt fäste i metallaxeln.

A AG A skrev:
Fungerar den inte heller när du vrider direkt på metallaxeln? Prova att vrida med en plattång eller liknande. Fungerar det, så får ju inte plasten i vredet tillräckligt fäste i metallaxeln.
Ska prova, men det verkar inte heller som den "tänds" ndå jag tryker in knappen? och inte heller om jag tar av knappen och trycker direkt på metallstången....

S sepani skrev:
Ska prova, men det verkar inte heller som den "tänds" ndå jag tryker in knappen? och inte heller om jag tar av knappen och trycker direkt på metallstången....
Om det är så, så är det nog inte annat att göra än att köpa en ny.

Närbild på en gammal antennekontakt på vägg, ofullständig, utan kontakt, sliten.
Skapa konto

Blir nog att byta dimmer, har bytt en spdan. Att knappen gått sönder är nog att brytaren i dimmern börjat bli dålig och ni fått trycka hårdare. Hos oss var det så.
Satte dit en identisk då vill kunna öka och sänka ljuset snabbt.

A AndersS skrev:
Blir nog att byta dimmer, har bytt en spdan. Att knappen gått sönder är nog att brytaren i dimmern börjat bli dålig och ni fått trycka hårdare. Hos oss var det så.
Satte dit en identisk då vill kunna öka och sänka ljuset snabbt.
ok är den ”enkel” att byta? Får man byta den själv? Eller elektriker?

S sepani skrev:
ok är den ”enkel” att byta? Får man byta den själv? Eller elektriker?
muttern lossas o sen bräcks den loss? Givetvis med ström bruten…

S sepani skrev:
ok är den ”enkel” att byta? Får man byta den själv?
Ja det är enkelt.
Ja det får man.

Om du lossar muttern kommer troligen fronten att lossa helt utan våld.
Sedan är det som vilken strömbrytare som helst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.