Hej,
Jag håller på med ett badrum på övervåningen och bytte till 20 mm PEX från värmepannan till fördelarskåpet. Planen är att sedan att renovera badrummet på undervåningen när övervåningen är klar. Från fördelarskåpet på våning 1 är det draget 15 mm PEX (ca 5 meter rör) upp till det tilltänkta badrummet på övre våningsplanet. Min fråga är om jag även bör byta ut matningen mellan skåpen till 20 mm eller om jag klarar mig med 15 mm den lilla biten? Det krävs en del jobb för att få fram nya rör så om det inte är absolut nödvändigt så skulle jag helst undvika detta.
 
X
Helst 20mm! men jag skulle kört på 15 om det redan är draget, förutsatt att du inte ska ha mer igång än en dusch och en handfatsblandare igång samtidigt
 
X xzyllion skrev:
Helst 20mm! men jag skulle kört på 15 om det redan är draget, förutsatt att du inte ska ha mer igång än en dusch och en handfatsblandare igång samtidigt
Tackar. Jag lyckades krångla fram 20 mm från pannan.
 
  • Gilla
xzyllion
  • Laddar…
X
Danfro Danfro skrev:
Tackar. Jag lyckades krångla fram 20 mm från pannan.
Skam den som ger sig bra jobbat ! Nu kan du köra dubbeldusch ;)
 
  • Gilla
Danfro
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.