Hej!

Ska installera nya dörrar och vill ha digitala lås.

Behöver 2 st med lite olika funktion.

Nummer ett vill jag ska ha följande funktioner:
möjlighet att ha en bortasäkring som gör att man inte kan öppna från ena hållet och endast med kod eller app från andra sidan.

Nummer 2 vill jag ska kunna öppna med en app/tag/kod från ena sidan, och jag vill inte ha något handtag som man måste trycka ner för att öppna.
med andra ord ska låset göra så att man bara behöver dra i dörren för att öppna.
detta för att man ska kunna göra det såhär snyggt =)

Flytta gärna till rätt forum om den hamnade fel =)

Svart modern ytterdörr utan handtag med sidoglas och digitalt lås för kod/app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Please help =)

Jag respekterar dina önskemål men jag vill ändå antyda att det är opraktiskt. Om du finner en sådan lösning så är du väldigt beroende av din telefon eller annat elektriskt som säkert slutar fungera nån dag. Vad är fördelen mot en helt mekanisk nyckellösning? Visst, du kanske inte vill gå omkring med en nyckel.
Din snygga bild har ju ett nyckelhål. I Tyskland finns mekaniska lås som bara har ett nyckelhål men inga handtag.
Jag skulle aldrig lita på helgt elektroniska lås. Vad gör du om det brinner och du vill komma ut genom ytterdörren, elen är avstängd?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag respekterar dina önskemål men jag vill ändå antyda att det är opraktiskt. Om du finner en sådan lösning så är du väldigt beroende av din telefon eller annat elektriskt som säkert slutar fungera nån dag. Vad är fördelen mot en helt mekanisk nyckellösning? Visst, du kanske inte vill gå omkring med en nyckel.
Din snygga bild har ju ett nyckelhål. I Tyskland finns mekaniska lås som bara har ett nyckelhål men inga handtag.
Jag skulle aldrig lita på helgt elektroniska lås. Vad gör du om det brinner och du vill komma ut genom ytterdörren, elen är avstängd?
tack för din input!

Nyckelhål funkar bra för mig, anledningen till att jag inte vill ha handtaget är egentligen att vi ska ha ett sådant handtag som på bilden =)

har du någon länk till de i tyskland?

angående brand är tanken att de ska funka som yale gör idag, med andra ord att det alltid går att öppna inifrån om man inte aktiverat bortaspärren.

De enda som kan vara inne när bortaspärren är aktiv är tjuvar, och det gör kanske inget om man inte kommer ut då... ;)

Du måste ha ett elslutbleck om du skall ha elektrisk öppning från utsidan. Skall det även vara försäkringsklassat behöver det vara ett motorbleck. Det behöver även en styrning så det blir dyrt på riktigt. När jag kollade så kostade bara becket typ 10000. På det behöver du då också ett passersystem.

Kolla Hörmanns sortiment av ytterdörrar. Tror de har allt du frågar efter.

• Gilla
Kenny Jerlström
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.